  • Data: 2006-02-24 12:01:32
    Temat: Re: WAP a banki - SONDA
    Od: ethan <e...@b...wp.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartek napisał(a):
    > Dokladnie to co napisales. Z nawigacją nie bylo tak zle wcale. W Nokia
    > 6130 mozna bylo utworzyc sobie w menu zapinowaną czesc zawierajacą haslo
    > dostepu do banku poprzez WAP, wiec logowanie bylo szybkie.
    >
    > Wada to taka jeszcze, ze przynajmniej w mBank i Multi nie mozna bylo
    > puscic innych przelewów niz te zdefiniowane i obejrzez blokad na kk.

    Kwestia dostepnych funkcjonalnosci, to kwestia przekonania banku.

    Osobiscie znam rozwiazania amerykanskich i azjatyckich bankow, gdzie
    funkcjonalnosc jest baardzo rozbudowana, np.: klepanie dowolnego
    przelewu, podpis na druga reke, mozliwosc ogladniecia i sciagniecia
    wyciagu w jakims tam zdefiniowanym formacie, a takze gotowych do wydruku
    (oczywiscie jest to wiekszy koszt za taki transfer) itd itp...

    Przelozenie funkcjonalnosci z wersji komputerowej na ekran mobilny, to w
    skrocie, kwestia kosztu wdrozenia odpowiedniego systemu "tlumaczacego",
    majacego w swojej bazie dane nt modelow telefonow i odpowiednio do nich
    dopasowujacego content (z ang. tresci ;) ). Jest to wiekszy jednorazowy
    koszt, ale pozniej kazda nowa funkcjonalnosc, to w zasadzie na dwa
    srodowiska jest niewiele wyzsza od kosztu na jedno.

    > Ale generalnie, kiedy jezdzilem sporo po Polsce, to przydawalo sie to i
    > to bardzo w pociągu, samochodzie itp.

    Mysle, ze jezeli koszt transferu bedzie nizszy, to nie bedzie problemu z
    upowszechnieniem takiej uslugi, a patrzac jak spadaja i beda spadac ceny
    polaczen, to tylko kwestia czasu. Dodatkowo ekrany telefonow sie
    rozrastaja, nie beda moze niebotyczne, ale czytelne owszem. Kwestia
    czasu jest takze wprowadzenie ekranow dotykowych, takich jak w PDA.

    Ogolnie reasumujac, to powszechny mobile banking, jest juz tylko kwestia
    czasu, w Polsce, chyba kwestia zmiany pokoleniowej w bankach ;).

    Sorki za rozpisanie sie, ale kreci mnie ten temat :).

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie i czekam na dalsze uwagi :)

    --
    ethan