    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Date: Tue, 23 Dec 2008 13:23:46 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 13:49:19 +0100, Szymon napisał(a):

    > No nie jestem pewien czy bez mojej zgody tak sobie może ktoś wprowadzać
    > dane do mojego komputera, jakie mu się widzi. Straty z tego tytułu mogą
    > być dla mnie o wiele większe niż skorzystanie z routera wifi, gdzie do
    > danych komputerowych właściciela nie mam i nie próbuję mieć żadnego
    > dostępu.

    Treść wskazanego przepisu powinna rozwiać Twoje wątpliwości.

    > Cały czas zakładamy, że nie robię nic złego prócz skorzystania z sieci.
    > Wiesz... mamy święta i czas kradzieży w sklepach - podobno do kwoty
    > 250zł złodzieje odpowiadają tylko jak za wykroczenie i kończy się
    > mandatem, bowiem nie jest to kwalifikowane jako przestępstwo, a Ty już
    > byś mnie zamykał na 2 lata, bo sprawdziłem newsy na Interii

    Ja bym Ciebie nie zamykał.
    Różnica jest taka, że kradzież przedmiotu o wartości do 250 zł nie jest
    przestępstwem, bo tak chce ustawodawca. Natomiast wpięcie się w cudzą
    sieć telekomunikacyjną jest przestępstwem, bo tak chce ustawodawca.

    > Tak, potencjalnie z bankiem. Ale czy bank udzieli odpowiedzi kto się
    > łączył z danego IP w danej chwili, jesli nie będzie nakazu prokuratury?

    Ale dlaczego bez nakazu?

    > A czy ta wystosuje takowy jeśli "pokrzywdzony" użytkownik np. neostrady
    > wycenił moje przebywanie w swojej sieci np. na kilkadziesiąt groszy?

    Nie mam pojęcia. Z ostrożności powiem: pięciu prokuratorów odmówi, ale
    dwóch klepnie.

    > Marne szanse moim zdaniem. Jak tu niektórzy stwierdzili SSL jest
    > bezpieczny, a w dniu, w którym przestanie - banki zmienią pewne
    > szyfrowanie.

    Nie znam się na tyle dobrze na technice, aby rozwikłać te wątpliwości.

    Tak czy inaczej z mojej strony EOT, pozdrawiam :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl