  • Data: 2008-12-23 17:42:28
    Temat: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kłódeczka może migać, ale to Ty musisz ustawić szyfrowanie połączenia
    > (SSL) w ustawieniach danego konta. W przeciwnym razie połączenie będzie
    > nieszyfrowane, bez względu na to co miga. Hasło też jest wtedy przesyłane
    > "czystym tekstem" (plain text) i byle packet sniffer może je odczytać.

    No to chyba rzeczywiście o2.pl nie ma tej funkcji przy pop3.

    > Ta kawiarenka może celowo udostępnia darmową sieć? Wiem że kiedyś np. >
    > niektóre kawiarnie z sieci Coffee Haven udostępniały darmowy WLAN, żeby
    > przyciągnąć klientów.

    Sądzę, że tak. Nie pamiętam jej nazwy niestety. Ale to dziś nie jest wielkie
    halo udostępniony Internet. Wiadomo, że to przyciąga klientów, a
    przynajmniej ich nie odgania, gdy czekają na ważny email. Co ciekawe -
    niedaleko mojego miasta stacja paliw Lukoil reklamuje się, iż udostępnia
    Internet. Jak - nie wiem, bo nie korzystałem. Po wpisaniu w google "internet
    na rynku" wyskakuje ponad 4 mln wyników - pobieżnie widzę, iż jest dostępny
    we Wrocławiu, Krakowie, Żarach, Opolu, Kolbuszowej, Cieszynie, Śremie,
    Czechowicach, Tarnowskich Górach, Ostrowie Wlkp i... dalej mi się nie chce
    wymieniać. Nie jest to więc jakieś wielkie halo, ale bądź tu mądry, która
    sieć pozwala, a która nie pozwala, choć jest ogólnie dostępna, na logowanie
    i korzystanie za darmo.