  • Data: 2009-07-31 10:53:46
    Temat: Re: Warning dla byków;-)
    Od: "Virck" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

    " XXL" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:h4ughq$t2k$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie chcę z Tobą polemizować bo mieszkam w Polsce a nie w USA i nie wiem
    > jak to
    > tam wygląda na co dzień.
    > Są jednak pewne bezsporne fakty: USA mają jeden z najwyższych w świecie
    > dług
    > publiczny a Amerykanie od dziesiątek lat przyzwyczaili się do życia na
    > łatwy i
    > tani kredyt i mają jako społeczeństwo niewielkie oszczędności.
    > Wydawało się, że taki model funkcjonowania USA zawalił się definitywnie w
    > 2007r. i doszło do wielkiego tąpnięcia.
> [...]

    Zadluzanie sie to jest styl zycia.. w USA cale swoje zycie typowy obywatel
    rodzi sie na kredyt, zyje na kredyt i tego kredytu do smierci nie
    splaca....W zasadzie to jedne kredyty splaca sie innymi...Spoleczenstwo jest
    wybitnie konsumpcyjne...Wszedze panuje przekonanie American dream...Nie
    trzeba byc bogatym aby miec wszystko...Od twojego szczecia sa credit
    cards..-;)) Ludzie nie maja zadnych oszczednosci...Oni sa przekonani, ze
    najlepsza lokata to jest splata domu przez 30 lat...Baaa sledza ciagle
    wyceny swojego splacanego domu i nawet jak nie zamierzaja sie go pozbyc to
    licza o ile wzrosl ale nie wliczajac w to odsetek od kredytu...-;))) W ten
    sposob maja poczucie bezpieczenstwa, ze sie bogaca...-;))) To wyjatkowo
    dziwny i naiwny narod....Dolar dla kogos z zewnatrz jest nic nie wart ale tu
    w Ameryce nikt Ci nie da darmo nawet tego dolara..Maja takie przekonanie, ze
    nawet na tego one dollar musisz zapracowac....Dlatego styl zycia sie
    absolutnie nie zmieni...cala Ameryka zyje wylacznie z konsumpcji...resztki
    produkcji jakie tu zostaly maja niewielki wplyw na gospodarke....Liczy sie
    wylacznie aby nadal mogli wydawac kilka razy wiecej niz ich stac, bo tu sie
    kreci cala maszyna...caly ten amerykanski sen....Nie bedzie zadnego
    zaciskania pasa bo wlasnie to doprowadziloby do upadku tego kraju...Na to
    nikt nie pozwoli...Beda wiec im dawac tyle aby mieli na ciagle zakupy...A
    dlug? To tak jak z credit cards...Moi znajomi sa zadluzeni na 40-80K i
    splacaja wylacznie odsetki....Nic nie ubywa z dlugu....Ale zycie toczy sie
    dalej....I jest ciagle pieknie i wspaniale...amerykansko...-;))