    From: Tomasz Nowicki <t...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: What, if...? :)
    Date: Tue, 17 Feb 2009 19:04:25 +0100

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 18:44:12 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > I jeszcze oprocz np. tych, ktorzy zeby eksportowac najpierw musza
    > importowac, np. podzespoly, i/lub takich, ktorzy nie robia wszystkiego
    > "na pale" ale kalkuluja oplacalnosc nieco bardziej dlugoterminowo.

    Oni się zabezpieczyli opcjami i sobie kompensują. Poza tym w dobie kryzysu
    mogą żądać obniżania cen, a producenci muszą się godzić, skoro w ogóle chcą
    cokolwiek kupować.

    > Od dawna drozeje. Nie tylko z importu zreszta, wystarczy ze jego czesc
    > jest z importu. Jest tu pewne opoznienie zwiazane np. z cyklami
    > produkcyjnymi itd., moze trudniej to zauwazyc.

    Drożeje, ale jeszcze nie bardzo mocno. Ale ludzie już się boją i wolą, jak
    się zdaje, zrealizować ważne zakupy póki mają pracę i jakieś zasoby.

    > Tak sobie chyba?

    No więc ponoć całkiem ładnie - chyba działają gwarancje bezpieczeństwa
    wkładów.

    > Jesli ktos mowi o 5 zl i mu wierzymy, to nie ma szans na 5.20 zl, nikt
    > za tyle nie kupi wiedzac, ze bedzie mogl kupic "z interwencji" po 5 zl.

    To nie tak - jak Donald powiedzieł, że przy 5 NBP zacznie interwencję, to
    rynek zaraz ten poziom przetestuje i pójdzie dalej, w nadziej załapania się
    na kasę z interwencji - to proste. Ale mam nadzieję, że NBP _nie_
    zainterweniuje przy 5, ani przy 5,05 i złoty wróci pod piatkę. To nie
    względna słabość czy siła waluty robią zamieszanie, ale gwałtowne wahania
    kursu

    T.