  • Data: 2009-06-28 10:40:44
    Temat: Re: Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Cze, 12:01, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Na podstawie art. 112 b bank może przetwarzać informacje zawarte w
    > dokumentach tożsamości i to też nie wszystkie, tylko te niezbędne dla
    > celów wykonania umowy. Stąd np. wizerunek nie jest niezbędny dla np.
    > zawarcia umowy rachunku bankowego i przetwarzqanie go przez banki
    > stanowi naruszenie adekwatności.

    To teraz sie zdecydujmy czy jest tak:

    a] jest jaki zakaz kserowania dokumentow zapisany w ustawie

    b] Twoim zdaniem kserowanie dokumentow narusza zasade adekwatnosci

    Bo wiesz - bez urazy - ale to dwie rozne rzeczy.

    W ustawie nie ma zakazu, o ktorm pisales. Przepisy jednak faktycznie
    nie sa jednoznaczne i dlatego sciaraja sie dwa poglady, ze mozna i ze
    nie mozna. Przy czym ten pierwszy potwierdzony jest przez praktyke,
    orzecznictwo sadow i organow administracji. Podobnie jest z doktryna
    gdzie jednak dominuje poglad, ze mozna.

    Rozumiem, ze mozesz miec swoje zdanie, jestem w stanie nawet zrozumiec
    Twoja argumentacje - jednak teoria i praktyka polskiego prawa
    bankowego nie podziela Twojego zdania.

    A juz zupelnym absurdem jest twierdzenie, ze jest jakis zakaz
    kserowania dowodow osobistych.