  • Data: 2004-02-14 00:16:43
    Temat: Re: Wprowadzenie EURO a kredyt denominowany
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4254.00000d17.402c7579@newsgate.onet.pl...
    > Rozważania dotyczą długoterminowego kredytu denominowanego, przy
    wprowadzeniu
    > EURO szacowanego na rok 2009-2010. Typowe rozumowanie kredytobiorców
    kredytów
    > denominowanych jest następujące:

    kurka.. dla mnie to zes zakombinowal za bardzo...
    poza tym jest pozno i ciezko mi sie mysli, ale

    zakladajac twoim rozumowaniem, róznica kwotowa miedzy kredytem PLN a
    walutowym
    to normalna sprawa wynikajaca z przeliczenia kredytu w momencie udzielenia
    oraz
    ryzyka kursowego przy splacaniu kolejnych rat.. to wszytko jedno

    natomiast zmiana waluty z PLN na EURo bedzie miala znaczenie glownie dla
    tych co wzieli
    kredyt w EURO.... oznaczac to bedzie dla twoich danych przykladowych ,
    wlasciwie to samo
    co przewalutowanie z waluty na PLN w polowie czasu splacania kredytu

    natomiast dla takiego CHF nie bedzie to mialo znaczenia, poniewaz
    przelicznik miedzy PLN a EURO bedzie staly.. wic ogolnie nie bedzie mialo
    roznicy czy kupuje CHF za PLN , czy CHF za EURO. w calym okresie tego
    kredytu walutowego CHF bede narazony na ryko kursowe
    i albo na nim zyskam albo strace..

    wiec chyba nie specjalnie jest co gadac o zmianie waluty (no poza kredytami
    w EURO),
    i mozesz sie skupic na samym fakcie niebezpieczenstw brania kredytu
    walutowego... co juz wielokrotnie opisywales..

    mam nadzieje ze nic nie pokrecilem i da sie mnie zrozumiec..

    pozdro
    SirmarK