  • Data: 2008-10-19 21:42:17
    Temat: Re: Wzrost spreadu w Millennium
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    news:m3bpxggtgz.fsf@maximus.localdomain...

    > Stary, czy ja pisalem o RRSO dla wszystkich kredytow na swiecie? To
    > jest wskaznik sensowny dla konkretnego kredytu, dla konkretnych splat
    > itd. I to jest wlasnie to, co normalnie nazywane jest po prostu
    > oprocentowaniem efektywnym, tj. zawierajacym wszelkie prowizje, oplaty
    > itd, w odroznieniu od nominalnego, ktore wiele nie oznacza.

    Parametr RRSO podawany dla konkretnego kredytu nie musi byc równy
    efektywnemu oprocentowaniu tego kredytu i w zasadzie prawie nigdy nie jest o
    ile wystepuja jakiekolwiek stale skladniki oplat, czyli niezalezne od kwoty
    kredytu lub zalezne od niej nieliniowo.

    > Lepiej zawsze dolaczaj to wyjasnienie. Normalnie koszt kredytu to jest
    > nieco inaczej zdefiniowany parametr.

    OK, racja, w powszechnie uzywanym znaczeniu koszt kredytu to calkowita kwota
    oplat dodatkowych, chyba nawet niezdyskontowana na zaden konkretny moment.
    Ja naturalnie mialem na mysli oprocentowanie efektywne.

    marekz