  • Data: 2004-04-29 12:09:24
    Temat: Re: XELION - wasze opinie
    Od: "grusia" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No zaraz. Co sprzedaje Xelion? Produkty Pekao SA. Bank mu za to placi - a na
    > skutek tego ma mniejsza prowizje i marze - dochody.
    >
    > Nie bron - bo nie obronisz. Wlosi po to zrobili Xelion, zeby zarobic, a nie
    > po to, zeby bankowi bylo lepiej czy mniejszosciowym udzialowcom...

    Xelion rzeczywiście sprzedaje produkty PEO (+ CU, Pioneer). Bank Xelionowi nie
    płaci! No napewno nie bezpośrednio! Fakt, że zamiast bezpośrednio pobierać
    prowizję od udzielonych kredytów czy kart płatniczych, teraz sam będzie płacił
    ją Xelionowi, ale są to kredyty, których sam mógłby nigdy nie udzielić.

    Po co miałby płacić swojej spólce zależnej? po to żeby potem sobie odebrać?
    PEO ma w Xelionie udziały (50%); Xelion pozyskuje klientów (de facto w naszym
    rozważaniu dla PEO), w stosunku do których prawdopodobnie założył, że nie będą
    to dotychczasowi klienci PEO, tylko klienci konkurencji. tak więc teoretycznie
    są to klienci, których PEO by sam nie pozyskał, ale założył, że Xelionowi może
    się to udać. Peo zyskuje nowych klientów, których bez Xeliona by nie zyskał,
    więc co mu szkodzi podzielić się z 'nadprogramowych' zysków???
    (łopatologicznie).
    tak na prawde to wszystko będzie zależało od tego, jaki będzie skład klientów
    Xeliona - jeśli odbiorą klientów konkurencji - wszystko będzie OK, ale jeśli
    zabiorą klientów PEO (i to tych z grubym portfelem), to może się rzeczywiście
    okazać, że Xelion to koń trojański.
    Zgadzam się z Tobą, że Xelion jest po to, by zarobić, zgadzam się, że Włosi
    będą z tego czerpać największe profity, ale UCI jest większościowym
    udziałowcem peo... co za tym idzie - ma do tego prawo... przykre, ale
    prawdziwe. takie są jednak realia - trudno teraz znaleźć POLSKI bank (pomijam
    spółdzielcze). jedyna pociecha z tego, że obsługę mają na EUROPEJSKIM poziomie
    i powolutku zaczyna to być standardem.

    aha - kwestia expander - xelion; xelion rzeczywiście jest ukierunkowany na
    produkty peo, pioneer i cu. expander dlugo pewnie bedzie sie mogl szczycic
    przewaga na tym polu. w ekspanderze jednak doradca powie co ma powiedziec i
    tyle go widziales. z tego co wiem, xelion stawia na dlugotrwala i bliska
    (Boże - jak to brzmi ;) więź z klientem. to może się okazać dobrym pomysłem.

    pozdrawiam!