eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZ życia Polbanku...Re: Z życia Polbanku...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!lublin.pl!uw.edu.pl!new
    sgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4al
    l.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.com!postnews.google.co
    m!b14g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Z życia Polbanku...
    Date: Mon, 24 Aug 2009 05:44:26 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 136
    Message-ID: <b...@b...googlegroups.com>
    References: <e...@t...googlegroups.com>
    <6...@a...googlegroups.com>
    <h6tv00$15jf$2@opal.icpnet.pl>
    <0...@c...googlegroups.com>
    <h6u0ll$187o$1@opal.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.182.52.76
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1251117866 1567 127.0.0.1 (24 Aug 2009 12:44:26 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Aug 2009 12:44:26 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: b14g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=195.182.52.76;
    posting-account=7DTsDAoAAAC1lvNiNV8hHAj-HnhX3qQC
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; Mozilla/4.0
    (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; SLCC1; .NET CLR
    2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR
    3.0.30618),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:499159
    [ ukryj nagłówki ]

    On Aug 24, 2:21 pm, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > > Zainteresowac/przyciagac nie powinno byc tozsame z oklamac/wprowadzic
    > > w blad.
    >
    > Spróbuj zawrzeć w tytule wszystkie informacje; to nie jest jego rola.

    Ale tu nie chodzi o to zeby tytul zawieral wszystkie informacje. Mi
    wystarczy jesli tytul nie bedzie zawieral informacji nieprawdziwych.

    Rownie dobrze tytul moglby brzmiec: Polbank przeciwny egzystencji
    smoka wawelskiego.

    W tytule napisano, ze bank zabral klientom darmowe przelewy - a TO NIE
    MIALO MIEJSCA.

    Dziennikarz klamie zeby zwiekszyc liczbe klikniec.

    >
    >
    >
    > > Przeciez to jawne klamstwo i robienie z czytelnikow wala. Mniej ludzi
    > > kliknie na merytoryczny tekst o koncie polbanku, wiecej na tekst o
    > > kolejnym krwiopijcy bankowym, ktory wprowadzil nowe, bardzo wysokie
    > > oplaty :)
    >
    > Tak właśnie jest, a szczególnie w internecie. Tytuł nie pokazuje
    > całości, płatne przelewy dotyczą li tylko konta, o którym przeczytasz w
    > wiadomości. Gdyby czytelnik z tytułu dowiedział się wszystkiego to po co
    > miałby czytać tekst?

    Ponownie - nie chodzi o to zeby w tytule przekazac wszystkie
    informacje. Chodzi o profesjonallizm, chodzi o to zeby nie klamac.

    >
    > > Badzmy powazni napisanie sensownego tytulu nie jest problemem: "Nowe
    > > konto oszczednosciowe Polbanku".
    >
    > Tylko, że ten tytuł mówi czytelnikowi NIC. Nie ma ani zajawki o
    > oprocentowaniu ani o przelewach...zwyczajnie kolejny bank zaoferował
    > jakieś tam konto. Banków wiele, kont jesczze więcej...

    A ten, ktory oni dali cos mowi? Jest rownie fachowy jak "Dyrektor z
    Polbanku pedofilem" - tez byloby duzo klikniec i tez nie mialoby to
    nic wspolnego z oferta opisana w tekscie!


    >
    > ew "Polbank kontratakuje. Wysokie odsetki bez
    > bezplatnych przelewow".
    >
    > Ten byłby niezły, bo masz 3 informacje:
    > 1. który bank
    > 2. odsetki
    > 3. płatne przelewy
    >
    >
    >
    > > Po cholere pisac o "zabieraniu darmowych przelewow" skoro nikt nikomu
    > > ich nie zabiera.
    >
    > Nie zabiera - z tym się zdecydowanie zgadzam. To nowa usługa, a nie
    > modyfikacja czegoś co już było polegające na wprowadzeniu opłaty za
    > przelewy.

    I do tego sprowadza sie moj problem z tym tytulem. Informuje o czyms
    co absolutnie nie ma miejsca. A to juz poziom Faktu i jego akcji w
    stylu: "czajnik grozy chcial zabic mi dziecko".

    >
    >
    >
    > > Wiec jak to jest? Czy zdaniem Samcika jak konsumenta dyma np. PKO BP
    > > S.A. to jest to "be" ale jak dyma "Agora S.A" publikujac takie rzeczy
    > > pod takimi tytulami to jest oki? Czy jak Agora otworzy kiedys bank to
    > > tez bedzie mogla nas dymac bez problemow majac na uslugach takich
    > > dwulicowych "prokonsumenckich" dziennikarzy?
    >
    > Może zapytaj go o to? Na blogu z pewnością można wyrażać swoje opinie..

    Niestety nie zawsze. Ma tez przykry zwyczaj nie odpowiadania na
    sensowne i powazne zarzuty.

    >
    > > Cool. Jasne. Nie jest latwe tez robienie komus operacji wyrostka
    > > robaczkowego. Dlatego sie za to nie zabieram. Jesli ktos nie potrafi
    > > byc profesjonalista i nie potrafi normalnie wykombinowac tytulu dla
    > > swojego tekstu to po co to robi? Czy to, ze cos jest trudne
    > > usprawiedliwia "profesjonaliste" ktory robi to zle?
    >
    > Prawda jest taka, że w gazecie dziennikarz pisze tekst, ale o jego
    > tytule decyduje już ktoś inny. Wiele razy mi się zdarzyło, że tak mi
    > zmieniono tytuł, że nie wiedziałem iż o mój tekst chodzi.

    A ja doskonale o tym wiem. Tylko kwestia ustawienia sobie wspolpracy.
    Zanm problem, znam srodowisko, sam jestem "autorem". Tylko autor-
    profesjonalista powinien wiedziec, ze jego nazwisko to jego marka. Jak
    sie daje tak w redakcji dymac - to znaczy, ze sie na to zgadza. Jakby
    raz im zaprostestowal i zagrozil odejsciem - wyluzowaliby. Tylko
    najwyrazniej nie ma na to ochoty.


    >
    > > To, ze jest to trudne moze byc usprawiedliwieniem dla amatora
    > > piszacego bloga, ale jak ktos jest redaktorem dzialu gospodarka to
    > > powinien miec troche wiecej oleju w glowie.
    >
    > Ja aż taki krytyczny nie jestem, bo wiem jak to wygląda z drugiej strony...
    >

    Ja tez wiem jak to wyglada z tamtej strony. Ba nawet _z tamtej
    konkretnej strony_ dlatego jestem bezgranicznie krytyczny. Bo nic z
    tych rzeczy nie jest przypadkowa wpadka, objawem pomylki czy braku
    umiejetnosci. To oficjalne przyjeta strategia "generowania ruchu w
    internecie" pisac cokolwiek, najlepiej obrzucic blotem, rzucac
    krzykliwe tytuly i generowac klikniecia :)

    >
    >
    > > To sie troche wyzalilem. Ale powaznie szalg czlowieka trafia w takich
    > > momentach. Ktos pozujacy na Janosika tak naprawde sam lubi podymac
    > > konsumentow - w mniejszym stopniu ale zawsze bo dawanie tytulow
    > > generujacych klikniecia, a nie majacych nic wspolnego z prawda, to
    > > dymanie nas czytelnikow-konsumentow.
    >
    > ;-)
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1