eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy › Re: Zachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy
    Date: Thu, 31 Mar 2005 21:53:57 +0200

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Nie wiesz czy osoba przyjmujaca podobne oswiadczenia woli nie jest
    > grafologiem ;). Oczywiscie do porownania podpisow jest potwrzebna nieco
    > wieksza probka, dlatego tez czesto w bankach na karcie wzorow podpisujesz
    > sie kilka razy.

    To wtedy nie jest to "wieksza probka" w takim sensie. Ale pewnie
    wystarczy. Tyle ze - domyslam sie - gdyby owe oswiadczenia woli
    przyjmowal grafolog, to nie pisalby o jakichs tam "niezgodnych
    podpisach".

    > Na pewno bedzie roznica w cenie ;). W pierwszym przypadku notariusza nie
    > interesuje sama tresc dokumentu, a tylko tozsamosc osoby. Aha, w zasadzie to
    > lepszym rozwiazaniem w takiej sytuacji byloby notarialne potwierdzenie
    > podpisu.

    To bardziej realne chyba. Nie wiem jak notariusz mialby potwierdzic
    tozsamosc osoby bez odniesienia do samego dokumentu.

    > Pod warunkiem, ze ktorykolwiek z pracownikow bedzie uprawniony do przyjecia
    > takiego dokumentu.

    Nie musi byc pracownik, moze to byc np. prezes zarzadu albo inna osoba
    lub osoby wpisana w odpowiednim miejscu w rejestrze.
    Aczkolwiek watpie czy to oni sie tym zajmuja.

    Natomiast oczywiscie klienta to nie obchodzi - jego obchodzi to, by
    dostac potwierdzenie na kopii, od czlowieka zza biurka z kancelarii
    banku czy jak sie to tam akurat nazywa.

    > Wreczyc mozesz go kazdemu, ale bank moze odrzucic je ze
    > wzgledu na brak potwierdzenia tozsamosci (bo np osoba je przyjmujaca nie
    > potwierdzi tozsamosci osoby skladajacej oswiadczenie i znowu bedzie
    > porownywany podpis ;)).

    To juz nieistotne - wazne jest, ze klient skutecznie wypowiedzial
    umowe i ze moze to udowodnic.

    > Bank najpierw sie kontaktuje z klientem w celu wyjasnienia, jezeli nie ma
    > znamion przestepstwa zostaje tylko wyslana informacja, ze oswiadczenie woli
    > nie zostalo przez bank przyjete ze wzgledu na brak mozliwosci potwierdzenia
    > tozsamosci osoby je skladajacej. Nie widze sensu zeby klientowi przyparzac
    > dodatkowych wrazen zwiazanych z przesluchaniami.

    No nie, cos tu nie gra. Albo bank uwaza (lub podejrzewa), ze podpis zostal
    podrobiony, i zawiadamia prokurature, albo tak nie uwaza, i przyjmuje
    tresc pisma do wiadomosci.

    Jesli bankowi udaje sie skontaktowac z klientem (i wie ze to jest wlasnie
    klient, a nie ktos inny - gdyby tego nie wiedzial, nie ma prawa w ogole
    w ogole o takich rzeczach mowic), i klient nie zaprzecza, ze oswiadczenie
    woli o odpowiedniej tresci zlozyl, to raczej rozwiazuje watpliwosci
    banku (jesli w ogole jakiekolwiek byly).
    --
    Krzysztof Halasa