eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami › Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
  • X-Received: by 2002:a05:6808:244:: with SMTP id m4mr2184554oie.125.1581084011264;
    Fri, 07 Feb 2020 06:00:11 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:6808:244:: with SMTP id m4mr2184554oie.125.1581084011264;
    Fri, 07 Feb 2020 06:00:11 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
    .proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnew
    s.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 7 Feb 2020 06:00:10 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5e3d586a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
    References: <5e320288$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5e397c5c$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e3c8dd0$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5e3d586a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Fri, 07 Feb 2020 14:00:11 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:649471
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 7 lutego 2020 13:31:03 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
    > W dniu 07.02.2020 o 12:28, Dawid Rutkowski pisze:
    >
    > > Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym
    > > komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w
    > > ogóle się karty nie podaje, zwrot idzie na zapamiętane numery.
    >
    > Zawsze myślałem, że terminal przekazuje numer karty do centrum
    > rozliczania kart, a nie do kasy sklepowej...

    A podstawy tego myślenia to jakie?
    Zapewne błędne.
    Skoro terminal może przekazać do kasy, że "transakcja zaakceptowana", to może
    przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są dostępne dla sprzedawcy, ma to i
    w raportach, ale przede wszystkim na swojej kopii slipu.

    Dlatego też tak śmieszy mnie pitolenie banków w stylu "nikomu nie ujawniaj numeru
    karty", "sprawdź, czy przesyłka z kartą jest nieuszkodzona" - a jednocześnie w
    kopercie karta z włączonym pikaczem - i każdy mający telefon z androidem i nfc może
    sobie odczytać numer i datę ważności...

    Jedno, co może być nieco wyższą szkołą jazdy, to umożliwienie kasie robienia
    transakcji zwrotu - bo jednak zyskanie przez urządzenie uprawnień do ich
    przeprowadzania wymaga nieco wysiłku - ale po pierwsze zwrot ma o wiele mniejsze
    wymagania co do bezpieczeństwa w stosunku do obciążenia - a po drugie, skoro terminal
    może przy płatności przekazać dane karty do kasy - oraz można je do terminala
    wprowadzić ręcznie (sam kiedyś robiłem transakcję "fax order" - nawet nie wiedziałem,
    że takie są możliwe) - to dlaczego kasa przy zwrocie nie mogłaby ich terminalowi
    podać po tym samym łączu?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1