  • Data: 2009-08-09 21:49:45
    Temat: Re: Zafrapował mnie ten post...
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer pisze:
    > Zdaje się w tym zakresie ostatnio coś zmieniali ("najem okazjonalny").

    "Ustawa wprowadza do systemu prawa tzw. najem okazjonalny . Umowa o
    najem okazjonalny będzie umową terminową, zawieraną maksymalnie na okres
    10 lat. Jednym z elementów umowy będzie notarialne oświadczenie najemcy,
    w którym dobrowolnie poddaje się egzekucji na wypadek rozwiązania umowy
    najmu. Najemca będzie także zobowiązany wskazać mieszkanie, do którego
    będzie można go przekwaterować, jeśli zajdzie konieczność skierowania
    sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego. Jeżeli lokator utraci
    możliwość zamieszkania we wskazanym przez niego lokalu, wówczas będzie
    musiał o tym powiadomić wynajmującego i wskazać inny lokal. Załącznikiem
    do umowy ma być także notarialnie poświadczone oświadczenie właściciela
    lokalu wskazanego przez najemcę o prawie do zamieszkiwania w nim najemcy
    po ewentualnej eksmisji - ma to zapobiec wskazywaniu fikcyjnych adresów."

    Lekka fikcja IMO. Jak ktoś wynajmuje mieszkanie to jaki ma adres wskazać
    ? I jeszcze zgoda właściciela tego drugiego mieszkania. Mogą to być
    warunki niemożliwe do spełnienia.

    A właściciel mieszkania, który nie ma z czego płacić kredytu raczej nie
    ma silnej pozycji negocjacyjnej. To najemca wybiera w ofertach. Poza tym
    równie dobrze może nie być fizycznej możliwości aby taki adres wskazać.

    Aczkolwiek nie wiem w jakim kształcie i czy taki zapis znajduje się w
    ustawie. Wiem, że tak podobno miało być.

    --
    Mithos