eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZakladanie konta Inteligo w oddziale PKO BPRe: Zakladanie konta Inteligo w oddziale PKO BP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinterne
    t.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!bozon.softax.com.pl!not-for-mail
    From: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zakladanie konta Inteligo w oddziale PKO BP
    Date: Wed, 13 Oct 2004 14:38:12 +0200
    Organization: Softax news server
    Lines: 77
    Message-ID: <8...@c...softax.local>
    References: <ckeond$alm$1@news.onet.pl> <ckh0k3$4e3$1@news.onet.pl>
    <ckh21f$30p$3@inews.gazeta.pl> <8...@c...softax.local>
    <ckj5q8$cic$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: bozon2.softax.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1097671916 20302 62.89.75.144 (13 Oct 2004 12:51:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Oct 2004 12:51:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Gnus/5.1006 (Gnus v5.10.6) XEmacs/21.4 (Security Through Obscurity,
    linux)
    Cancel-Lock: sha1:ij485mXG+sthhxjzhgA6V0srhQc=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:319970
    [ ukryj nagłówki ]

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> writes:

    > Użytkownik Marcin Kasperski napisał:
    >>>
    >>> Ech komuna.
    >> Komuna??? Używasz tego określenia jako epitetu dowolnego
    >> zastosowania?
    >> Co ma wspólnego fakt, że inteligo jest bankiem z dostępem
    >> internetowo-telefonicznym a nie oddziałowym, z ustrojem polegającym na
    >> braku własności prywatnej?
    >
    > Chodzi o komunistyczne myslenie. To myslenie typu: po co mam sie
    > wychylac, jeszcze mnie zauwaza i zwolnia lub dowala mi wiecej
    > roboty. Dotyczy to wszystkich w PKO od sprzataczki do prezesa.

    Iiii, tego typu myślenie to akurat nie jest specyfika komuny tylko
    specyfika rozwiniętej biurokracji (by daleko nie szukać, prawa
    Parkinsona powstały w państwie, który komunizmu nie oglądał
    nigdy). Oczywiście w komuniźmie była rozwinięta biurokracja ale nie
    jest to wyłącznie jego domena.

    >
    >>>Debile mogliby zakladac konta od reki i potem przysylac
    >>>poczta karty. Na dobra sprawe mogliby spokojnie wydawac w oddziale od
    >>>razu pierwsza karte kodow, a dosylac tylko VE. Zaoszczedziliby kupe
    >>>kasy i zwiekszyli liczbe klientow.
    >>
    >> Te dane o zaoszczędzeniu kupy kasy i zwiększeniu liczby klientów to
    >> masz czymś podparte?
    >
    > Gdybanie. Poza tym co rusz ktos sie tutaj pyta, czy to mozliwe.

    Cóż. Jak już gdybamy, czyli dyskutujemy 'co mi się wydaje', to:

    - nie sądzę by możliwość otwierania konta w oddziałach zauważalnie
    wpłynęła na zwiększenie liczby klientów, inteligo jest adresowane do
    ludzi którzy preferują używanie komputera i internetu - a Ci sobie
    obecnie spokojnie poradzą, miłośnicy pań dysponentek otworzą
    Superkonto

    - można by zaoszczędzić trochę na kurierach ale nie wiem czy koszty
    wewnętrzne na zapewnienie obsługi oddziałów były wyższe niż ta
    oszczędność

    >> Nie znam tu żadnych szczegółowych uwarunkowań ale wiele sobie
    >> wyobrażam. Wiesz może np. ile kosztowałoby przeszkolenie pracowników
    >> PKO by umieli otwierać konta inteligo, ile zaopatrzenie oddziałów w
    >> karty kodów, ile prowizja dla oddziałów za wykonanie tej usługi, ile
    >> stworzenie i wdrożenie oprogramowania które by im na to pozwalało, ile
    >> przeszkolenie konsultantów call-centre do aktywowania kont założonych
    >> w ten sposób, ile obsługa reklamacji związanych z niewłaściwą obsługą
    >> w oddziale, itp itd... ? Ja nie wiem. Nawet jeśli wyszłoby to na plus
    >> to pojawia się pytanie, czy lepiej poświęcić czas i środki akurat na
    >> to, czy może na jakąś inną usługę (bo ja wiem, wolałbyś np. móc
    >> zakładać konto w oddziale a nie mieć możliwości kupowania obligacji?)
    >
    > Nie ma co ukrywac, ze masz racje. Dopoki ktos tego nie policzy nie
    > bedzie wiadomo, czy sie oplaca, czy nie. Mi sie _wydaje_, ze to sie
    > oplaca. Poza tym wypychajac klientow do inteligo bank zmniejszy
    > obciazenie przy okienkach (klient raz przyjdzie, zalozy konto i juz go
    > nie ma w przeciwienstwie do klientow standardowych, ktorzy w kolko
    > przylaza i cos chca). No tak, ale to juz rewolucja, a tego slowa
    > komuchy bardzo nie lubia. :-P

    Hmm, ja analizowałem z punktu widzenia inteligo traktowanego jako
    wydzielony fragment. Ty zaczynasz analizować z punktu widzenia całego
    PKO BP. Tu rozważania są jeszcze trudniejsze ale nawet logicznie
    myśląc w opisanym kierunku ('oszczędzajmy przez mniej klientów w
    oddziałach') należałoby raczej kombinować, co tu zrobić, by założyć
    zauważalnej ilości aktualnych klientów dostęp przez internet a nie,
    jak namawiać ludzi by zakładali inteligo a nie Superkonto. Nowi
    klienci w PKO w proporcji do już posiadanych to niewielki ułamek.

    Zresztą, nawet gdyby bankowi się to opłacało, to jak sobie wyobrażasz
    motywowanie dysponentki, by namawiała klientów do otwierania konta w
    sposób, który jej - dysponentki - pracę uczyni zbędną?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1