-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
ot-for-mail
From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
Date: Mon, 12 Dec 2016 00:36:12 +0100
Organization: NASK - www.nask.pl
Lines: 38
Message-ID: <m...@p...waw.pl>
References: <o27mne$l1e$1@node2.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<o2fq22$j0n$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<o2hsok$1alf$1@gioia.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: pippin.nask.net.pl 1481499372 20851 195.187.100.13 (11 Dec 2016 23:36:12
GMT)
X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Dec 2016 23:36:12 +0000 (UTC)
Cancel-Lock: sha1:+/Ov09vVjHJq7nxM+D5LIhr6Rsk=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:628435
[ ukryj nagłówki ]janek z pola <a...@e...pl> writes:
> No bo to jest tak, że dzisiaj wysyłasz wypowiedzenie umowy, a za 2 lata się
> okazuje że bank konta nie zamknął i naliczał sobie opłaty. Przychodzi nowy
> kolo do zarządu do pionu marketingu i zleca wysyłkę wszystkich osób z tak
> naliczonymi opłatami do BIKu. Od teraz walczysz z BIK. To nie jest wcale
> bardzo nietypowy scenariusz.
Zamykanie konta i naliczanie opłat to są oddzielne sprawy. Pierwsza jest
wewnętrzną sprawą banku (modulo terminy "przetwarzania danych"),
natomiast druga wynika z istniejącej umowy z klientem.
> Tym bardziej mnie dziwi, że ktoś już po kilku dniach twierdzi, że udało mu
> się skutecznie zamknąć konto w danym banku. Tzn. - rozumiem że ten ktoś
> dopełnił procedury, ale pytanie czy bank to zaakceptował.
Wypowiedzenie umowy jest decyzją klienta oraz jest aktem jednostronnym -
bank nie ma tu nic do powiedzenia.
> A powody dla których bank może twierdzić, że konta nie zamnkął są różne, z
> czego ja znam dwa: 1) dzień przed końcem okresu wypowiedzenia wpłynęły
> odsetki a klient wypłacił kasę w okienku trzy tygodnie wcześniej - no to jak
> bank ma zamknąć konto, skoro saldo nie jest zerowe;
Tłumaczenie banku jest prawidłowe, natomiast nie upoważnia go to do
naliczania opłat (raczej wątpię, by umowa określała takie opłaty za
przechowywania środków po jej wygaśnięciu).
> 2) pracownik w okienku
> niby przyjął oświadczenie woli klienta o zamknięciu konta, ale ponieważ
> klient się nie upomniał o żadne potwierdzenie, to pracownik żadnego
> zamknięcia konta nie wykonał. W tym drugim przypadku klientowi będzie ciężko
> udowodnić że konto rzeczywiście zamykał.
To inna sprawa, natomiast oczywiście dowód dostarczenia wypowiedzenia warto
posiadać.
--
Krzysztof Hałasa
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.16 06:47 Kris
- 12.12.16 13:36 Piotr Gałka
- 12.12.16 14:50 Kris
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku