  • Data: 2024-08-18 12:00:00
    Temat: Re: Złodzieje?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trybun <M...@t...cb> writes:

    > -Roczne
    > -Tylko takiej jaka jest gwarantowana (jeśli się nie mylę jest to
    > 5.85%) gdy nie nastąpi zmiana stóp procentowych.
    > -Mniejsza niż w pierwszym miesiącu po zakupie, mimo tego że nic mi nie
    > wiadomo o jakiejś zmianie stóp.
    > Zdradzisz po co Ci te szczegóły?

    Nie ułatwiasz współpracy ale spróbujmy.
    Jeśli "roczne w czerwcu" to pewnie chodzi ci o:
    https://www.obligacjeskarbowe.pl/listy-emisyjne/?id=
    ror0625
    W liście emisyjnym mamy:
    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    15. W pierwszym okresie odsetkowym stopa procentowa wynosi 5,95% w skali roku.
    16. Począwszy od drugiego okresu odsetkowego stopa procentowa dla kolejnych okresów
    odsetkowych jest obliczana jako suma stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego
    (NBP)
    obowiązującej w dziesiątym dniu roboczym przed pierwszym dniem miesiąca
    kalendarzowego, w
    którym rozpoczyna się okres odsetkowy i marży w wysokości 0,00%.
    W przypadku gdy wysokość stopy referencyjnej NBP jest niższa od zera przyjmuje się,
    że stopa
    referencyjna wynosi zero
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    Jeśli sie nie mylę
    (https://nbp.pl/polityka-pieniezna/decyzje-rpp/podst
    awowe-stopy-procentowe-nbp/)
    to "stopa referencyjna" wynosi 5,75

    Więc za pierwszy miesiąc powinno być 5.95 (- belka)
    za drugi 5.75 (- belka)

    Tyle wyszło?
    KJ
    --