  • Data: 2010-10-01 11:38:24
    Temat: Re: Złoto. Uwaga na poparzenia !!!
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Strybyszewski wrote:

    > FED zamienia papiery bankow na inne papiery. Tu nic nie powstaje z
    > kapelusza. Jesli masz weksel Janka bankruta a ktos ci wymieni to na
    > weksel Krzyska "niby nie" bankruta to nic sie nie zmienia dopoki oba
    > weksle siedza w sejfie i nie puscisz w obrot jako nowy pieniadz. A banki
    > nie moga dego zrobic.

    Ja widzę to tak. Przed bankructwem BS, a potem LB ogromna część zakupów w
    Stanach odbywała się na kredyt. Równowaga na rynku była bo towary i usługi
    spotykały się na rynku z zarobkami gotówkowymi i kredytem. W momencie krachu
    zaufanie między ludźmi padło i przestano udzielać kredytu. Bezpośrednią
    przyczyną upadku LB był chwilowy brak gotówki. Nikt nie chciał jednak
    udzielić kredytu i LB stracił płynność. Gwałtowny zanik kredytu spowodował
    nadpodaż i gwałtowną deflację. Urzędnicy przestraszyli się, ze gospodarka
    zacznie się zwijać. Postanowili załatać wyrwę po kredycie gotówką. Dlatego
    nie ma inflacji w Stanach. Główne pole walki jest o dostęp do kredytu i
    urzędnicy robią wszystko by zastąpić zaufanie miedzy stronami swoimi
    gwarancjami. Jeżeli nie przeciągną i wycofają się w porę to nic złego się
    nie stanie. Nie wierzę w to bo historia gospodarcza nie zna przypadków by
    urzędnik reagował adekwatnie i w porę. Kpiny z druku pieniędzy w Stanach są
    mało mądre. Gdyby te drukowane pieniądze nie były nic warte jak tu się
    sugeruje to byłaby gwałtowna inflacja ale one napotykają na realne produkty
    i usługi na rynku. Więc to nie prawda, że nie są nic warte. Są tyle warte
    ile gospodarka amerykańska jest w stanie wypuścić na rynek. Inflacji nie ma.
    Urzędnicy w Stanach nie chcieli dopuścić do deflacji i jak na razie im się
    to udało. Dlaczego deflacja ma być zła? Tego nie wiem i do tej pory nigdzie
    się nie dowiedziałem.