    From: "RobertP." <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Złotówka jak funt?
    Date: Thu, 19 Feb 2009 14:54:52 +0100

    On Thu, 19 Feb 2009 13:34:22 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski

    > "RobertP." o...@p...bustec.pl

    > Jakoś podeprzyj swoje wyliczenia. Dlaczego akurat 4.8 a nie odwrotnie --
    > 8.4? :)
    > Skalkuluj to i owo i wykaż, że stabilna pozycja to właśnie 4.8 złych za
    > jednego dobrego.

    Nie wiem skąd wziąłeś to 4.8?

    A dlaczego 4 to już napisałem:
    4.8-4=0.8 (4.8 to mniej więcej maksimum kursu z 2004 roku, podobnie było
    zresztą teraz)
    3.2-4=-0.8 (3.2 to mniej więcej minimum sprzed pół roku, nie pamiętam czy
    kiedyś było niżej, nie chce mi się teraz sprawdzać).
    Czyli 4.0PLN to mniej więcej mediana dotychczasowych wahań.
    A teraz Ty udowodnij (wylicz), że 4.0 to nie jest dobry kurs odniesienia ;)

    > Albo inaczej: Narysuj wykres z przyszłości.
    > Jeśli się sprawdzi -- będzie można uważać Cię za mądrego, który pojmuje
    > procesy
    > gospodarcze, a jeśli pobłądzisz -- uznany zostaniesz za głupca
    > bredzącego od rzeczy.
    > Weryfikacja będzie prosta.

    To narysuj Ty, ja tam się na procesach gospodarczych nie znam, to nie moja
    działka. Prowadzę jednak działalność gospodarczą silnie zależną od kursu
    EUR i mogę wyliczyć jaki kurs dla mnie jest optymalny, jaki akceptowalny,
    a jaki kompletnie nie do przełknięcia.
    A wg Twojej definicji głupca, to prakrycznie wszyscy nimi jesteśmy. Ty
    również. No chyba że nakupiłeś Euro po 3.2 i wczoraj sprzedałeś ;). Prosta
    weryfikacja.

    > Na razie IMO reprezentujesz postawę zalęknionej myszy, która mówi do
    > kota:
    >
    > Odgryzłeś mi lewe ucho -- OK, ale na tym koniec!!! ;)

    A tego to kompletnie nie rozumiem (sprawdziłem, uszy mam na miejscu i w
    całości).

    RobertP.