  • Data: 2019-12-19 22:24:17
    Temat: Re: Zmiana mBank Intensive na Pekao Świat Premium?
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, December 19, 2019 at 3:54:38 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:

    > Hmm, ale obywatelem UE chyba jesteś?
    > To wystarczy tylko jakiś adres w PL - nie znajdziesz kogoś z rodziny, do którego
    mogłaby przyjść karta?

    To jest wbrew zasadom zarówno N26, Revoluta itp. Oczywiście, że obejść to można
    łatwo. Ale pamiętaj że N26 jako bank będzie raportował środki tam zgromadzone do
    Polski (adres rezydencji jaki podałeś). Jako nierezydent, bardzo uważam jakie adresy
    podaje w bankach i nie jest mi to "obojętne", tylko dla osiągnięcia danego celu.

    > Gmatwanie prostych spraw to objaw najarania, jak Puchatek i Prosiaczek ;>
    > W sumie jak ktoś chce płacić za niepotrzebne mu usługi, to nic się z tym nie zrobi.

    To nie tak. Po pierwsze AK nie daje możliwości otwarcia konta wspólnego, więc jako
    rozwiązanie domyślne odpada. Po drugie jak sam zauważyłeś, tylko jednorazowa wypłata
    gotówki w PL jest bezpłatna. A jak już jestem w Polsce, to chcę mieć kompletną
    swobodę wybierania gotówki bezpłatnie z każdego bankomatu.

    > Może i tak, debetówka priority max. 10k płatności i 25k wypłat z bankomatów
    dziennie.
    > Z drugiej strony jak ktoś płaci więcej niż 10k dziennie to raczej kredytówkę
    porządną posiada.

    I tak i nie. Zdarzyło mi się płacić ponad te 10k Citkiem za granicą. Nie zapominajmy,
    że dla kogoś kto posiada walutę EUR, Citek jest drugą najlepszą alternatywą do
    płacenia poza AK, z tą różnicą że w przypadku Citi dotyczy (chyba nadal?) walut
    innych niż PLN, USD, GBP (w AK nie ma znaczenia).