eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach. › Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
  • Data: 2021-08-29 12:33:23
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-08-29, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > I znowu szantazujesz hasłem: bank musi miec zyski i koniec.
    > Jak banki zapłaca kare to odbiorą sobie ta kase od klientów.
    > Patrzac w ten sposób bank nigdy nie powinien zostac ukarany kara
    > finansowa.

    Nie szantażuję. Stwierdzam fakt.

    > To jest kolejny absurd tej sytuacji ze ktos kogo nie stac, moze sobie
    > wziac wiekszy kredyt przy bardziej ryzykownym produkcie.
    > A przeciez bank nie jest od tego zeby bujac sie z niesprzedawalnymi
    > mieszkaniami. Czyje to słowa?

    I nadal - klimat tamtych czasów był taki, że "wiecznie będzie rosło" i
    nikt nie spodziewał się kilku globalnych wydarzeń, które potem
    nastąpiły.

    > Nie dogadamy sie. Wystepujesz z ambony pod tytułem: klient to debil.

    Nie. Klient sam się tam wsadził.

    > Ja stoje na dole i mowie: kazdy jest podatny na reklame a to bank jest
    > profesjonalista w tej parze.

    W tej parze bank to jest sprzedawcą.
    Zresztą - spora część kredytów była udzielana przez pośredników. Czemu
    pośrednicy nie ponoszą odpowiedzialności, czemu ich się nie pozywa?
    Tak z ciekawości pytam.

    > A dlaczego miałby mowic ze bedzie dobrze.

    Bo ludzie tego oczekują. Takich zapewnień, podniesienia na duchu itd.

    > Powinien mowic: ucz sie. Mało tgo - powinien uczyc!

    Na 5 minut przed wejściem na salę? Mówimy o takiej sytuacji "tuż przed"
    ważnym krokiem życiowym, kiedy człowiek jest w dużym stresie i chce by
    go zapewniano i uspokajano. To dość normalne.

    > Oczywiście ze moga. Ale przez prawo.

    Hahaha.

    > Ich słowa to w wiekszosci kłamstwa i manipulacje.
    > A jak którys powie czasami prawde to pojawia sie wielkie oburzenie ze
    > jak tak mogł.

    I nadal ich słowa mają olbrzymi wpływ, niezależnie od tego co o tych
    opiniach prywatnie uważasz.

    > Zdecydowanie pogorszyła.
    > Ale, jak rozumiem, mowimy o tych co wizeili kredyt wiec ten raport nie
    > pokazuje tego co chcemy zobaczyc.
    > z powodów które sam zauwazyłes.

    Nie wiem o czym Ty mówisz, ja mówię że sytuacja się pogarsza.

    > Jasne. Ale sytuacja w której bank przez kilka lat bedziem iał mniejsze
    > zyski bo musi zapłacic za swoja "nieprzyzwoita" ;-) postawe, to jeszcze
    > nie jest problem rynku. To problem banku.

    Jeśli dojdzie do systemowej zmiany interpretacji (trudno powiedzieć czy
    dojdzie, bo SN się jeszcze nie umie określić), to i owszem, zapłacimy
    my wszyscy. Dotrze to do Ciebie w końcu? Wszyscy sobie zdają z tego
    sprawę (włącznie z sędziamy SN), tylko Ty chyba rżniesz głupa.

    > Frankowe było bodaj ujemne nawet...

    Co nie zmieni warunków w umowach, bo te mają zabezpieczenia przeciwko
    zmniejszeniu poniżej zera (kiedyś nie miały, ale od dawna już mają).

    [...]

    > Wtedy przyjda do banku negocjować zmniejszenie marzy.

    Nie, pójdą do mediów drzeć szaty.

    > A czy ja twierdze ze one sa wyłączne?

    Tak.

    > Co do tej presji to moge tylko parskac smiechem - to była presja.

    Presja była wywierana na Nadzór Bankowy.

    > Bawi mnie to w jaki sposób budujesz pozycje biednych stłamszonych
    > banków które chciały dobrze tylko ta presja...

    NA >NADZÓR<. PRESJA NA NADZÓR. Wiesz czym jest nadzór bankowy?
    Ograniczenia akcji kredytowej powodowana jest przed odpowiednie
    regulacje nadzoru, tak wtedy, jak i teraz (teraz masz wymóg wkładu
    własnego).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com