  • Data: 2022-07-13 10:40:17
    Temat: Re: Zyski ze sprzedaży walut obcych w kantorze internetowym
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 13 lipca 2022 o 09:12:55 UTC+2 Pete napisał(a):
> [...]
    dochodowy od osób fizycznych) tylko podatek od spadków i darowizn.

    > Tak.

    To chyba nie było mądre pytanie - albo zbyt wcześnie zakończone ;>
    Ale może jak zjem śniadanie to mi się przypomni, o co chodziło.

    czy raczej dwóch, np. Ty przelewasz bankowi złotówki, a on Tobie euro.
    > Ale jakoś ten kantor trzeba zasilić.

    No to może ważniejsze, czy przy wewnętrznym również?
    Ew. czy też przy wewnętrznym między rachunkami tego samego klienta?

    Bo jak masz kantor "bankowy" to "wymieniając" przelewasz złotówki bankowi, a bank
    Tobie euro.
    2 przelewy wewnętrzne, rachunki różnych właścicieli, przelew złotówkowy i walutowy.
    I przy odkupieniu złotówek to samo.

    Ale jak jest kantor "niebankowy" to można przelać mu złotówki - przelew wewnętrzny,
    różni właściciele lub zewnętrzny - potem "wymienić" u nich na walutę, potrzymać tam
    (wersja dla ludzi o mocnych nerwach), pktem znów "wymienić" na złotówki i złotówki do
    swojego banku.

    I nie ma żadnego przelewu walutowego.
    A temat jest o tym, czy US ma możliwość się dowiedzieć, że ktoś ma (i ukrywa) zyski z
    wymiany walut.