  • Data: 2022-07-13 17:46:41
    Temat: Re: Zyski ze sprzedaży walut obcych w kantorze internetowym
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    dochodowy od osób fizycznych) tylko podatek od spadków i darowizn.

    > To chyba nie było mądre pytanie - albo zbyt wcześnie zakończone ;>
    > Ale może jak zjem śniadanie to mi się przypomni, o co chodziło.

    czy raczej dwóch, np. Ty przelewasz bankowi złotówki, a on Tobie euro.

    > No to może ważniejsze, czy przy wewnętrznym również?

    Zależy(*)

    > Ew. czy też przy wewnętrznym między rachunkami tego samego klienta?

    zależy(*)

    > Bo jak masz kantor "bankowy" to "wymieniając" przelewasz złotówki bankowi, a bank
    Tobie euro.
    > 2 przelewy wewnętrzne, rachunki różnych właścicieli, przelew złotówkowy i walutowy.
    > I przy odkupieniu złotówek to samo.
    >
    > Ale jak jest kantor "niebankowy" to można przelać mu złotówki - przelew wewnętrzny,
    różni właściciele lub zewnętrzny - potem "wymienić" u nich na walutę, potrzymać tam
    (wersja dla ludzi o mocnych nerwach), pktem znów "wymienić" na złotówki i złotówki do
    swojego banku.

    > I nie ma żadnego przelewu walutowego.
    > A temat jest o tym, czy US ma możliwość się dowiedzieć, że ktoś ma (i ukrywa) zyski
    z wymiany walut.

    Jakbyś przeczytał link, któy podałem, to byś wiedział

    (*)
    Przelewy pomiędzy instytucjami zobowiązanymi nie są raportowane (**) -
    czyli pomiędzy różnymi krajowymi bankami - nie są - bo banki sa
    zobowiązane do raportowania

    (**)
    Wymiana walut jest raportowana zawsze.

    --