  • Data: 2022-07-26 16:02:40
    Temat: Re: Zyski ze sprzedaży walut obcych w kantorze internetowym
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Jul 2022 05:54:46 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Nie tyle podwójne, co "chronione" oraz rynkowe.
    > No i DG w "lokalu mieszkalnym" nie wolno ot tak sobie mieć.
    > Nie po to bowiem sąsiedzi kupują "lokal mieszkalny" w bloku, który składa się
    > z "lokali mieszkalnych", żeby nagle się okazało, że mają "lokal mieszkalny"
    otoczony "lokalami usługowymi",
    > w których wolno robić dużo więcej - w tym rzeczy uciążliwych dla sąsiadów.

    No ale jak kafelki uklada, to chyba sąsiadom nie przeszkadza?

    > Trzeba do starosty napisać o zmianie przeznaczenia - a ten może się nie zgodzić.

    Ale czemu mialby sie zgodzic lub nie w prywatnym budynku?
    Chyba wspolnota powinna sie zgadzac :-)

    > I rzeczywiście powinno się rozliczać albo na dwa liczniki - albo na licznik w
    taryfie C.
    > Tym bardziej, że można to wrzucić w koszty.

    Znajomi cwicza wyzszy poziom - dzialalnosc (nieuciazliwa) w
    mieszkaniu, z dotacja unijną.
    No i cale jaja z ta dotacja, w kwestii rozliczenia kosztow prądu ...
    najchetniej to by kazali drugie przylącze i drugi licznik założyc.

    P.S. Hm, czy takie nieuciazliwe ... mieszkania swoje przyłacze do
    pradu maja, ale norma mowi, jakiej mocy przyłacze cały budynek ma
    miec. I nie jest to suma mocy mieszkan, tylko drobny procent.

    Wezmie taki działant gospodarczy prądu srednio wiecej niz norma
    przewiduje i bezpieczniki blokowe strzelą :-)

    > A jeśli DG nie jest w mieszkaniu, to OK, ceny "chronione", ale też żadnego
    wrzucania w koszty.

    A potem jedziesz ukladac kafelki w mieszkaniu klienta i zuzywasz jego
    prad w prywatnej taryfie :-)

    > Nie wiem, jak jest teraz, ale dawno temu (gdzieś początek XXI wieku) znajomy
    opowiadał, że z jednej
    > strony to zawracanie d4, że jego żona musi założyć firmę, żeby uczyć angielskiego
    (oczywiście
    > w innych firmach, i jak najbardziej powinna to być umowa o pracę) - ale z drugiej
    strony,
    > skoro musi, to przy okazji na tym zaoszczędzą - pół wydatków na mieszkanie i
    samochód pójdzie sobie w koszty
    > (pół, żeby się zbytnio nie dziczyć, bo to się źle kończy), choć to była najwyżej
    "tyż prowda".

    Dawno temu mogl caly odliczyc. Potem sie zmienilo.
    A samochod bardzo pasuje do "wykonywania DG poza siedzibą" :-P

    J.