    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zyski ze sprzedaży walut obcych w kantorze internetowym
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <eaez17qadoy1$.18h7kx36nb9cb$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1byzxtswhzoiv$.1skhoft21bwyl$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <5...@g...com>
    Date: Wed, 27 Jul 2022 12:10:17 +0200

    On Wed, 27 Jul 2022 01:07:48 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
    > wtorek, 26 lipca 2022 o 22:56:25 UTC+2 Krzysztof Halasa na
    >
    > Moja (płyta tylko grzejna + piekarnik) może pobierać z 1, 2 lub 3 faz.

    Plyta zapewne z dwoch, piekarnik z jednej

    > W instrukcji są podane minimalne grubości kabli oraz mostkowanie dla każdej
    konfiguracji (ciekawe, że powrót ma taką grubość jak fazowe).

    Bo jak podlaczysz pod dwie fazy, to neutralnym plynie co najwyzej tyle
    co jednym fazowym.
    Jedną fazą 16A, drugą fazą 16A, a powrotnym/neutralnym tez tylko 16A -
    takie cuda :-)

    Natomiast wewnetrznie w plycie grubosc polaczen tez taka sama, a przy
    polaczeniu na jedna faze, to tym powrotnym 32A moze plynąc.

    > Ogólnie na płytę ekektryczną to trzeba mieć "pozwolenie" - czy też
    > może deweloper musi zapewnić przydział mocy dla mieszkań, jeśli nie
    > ma w bloku gazu. U mnie jest chyba po 20kW.

    Chyba wiekszosc nowych blokow jest bez gazu. Tak taniej :-)
    Ale od lutego ... moze i tak lepiej :-)

    Jeszcze ciekawostke widzialem - domki szeregowe.
    Grzanie gazem, gaz doprowadzony. Rura do pieca idzie przez kuchnie.
    Ale kuchnia ma byc elektryczna.
    "Bo instalacja gazowa ma byc szczelna spawana i nie mozemy zostawic
    zakretki" czy jakos tak tlumaczyli.

    > Do bezpieczników na klatce zajrzę przy okazji, ale kuchenka ma osobny bezpiecznik
    3-fazowy.

    Ale to chyba w juz w ramach podobwodów, pewnie masz jeszcze zbiorcy
    bezpiecznik na doprowadzeniu do mieszkania.

    J.