eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwakcje pracownicze Gdańskiej Stoczni Remontowej - co można z nimi zrobić? › Re: akcje pracownicze Gdańskiej Stoczni Remontowej - co można z nimi zrobić?
  • Data: 2009-05-11 13:22:45
    Temat: Re: akcje pracownicze Gdańskiej Stoczni Remontowej - co można z nimi zrobić?
    Od: "Robert(felo)" <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Maj, 12:46, kunta <n...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > mój ojciec - wieloletni pracownik Gdańskiej Stoczni Remontowej jest
    > posiadaczem pakietu kilkudziesięciu akcji pracowniczych które otrzymał
    > w 2001 podczas prywatyzacji stoczni. Mam pytanie do znawców tematu,
    > czy akcje pracownicze spółki nienotowanej na giełdzie upoważniają do
    > czegoś (dywidendy?) Czy te akcje można sprzedać? Co może z tymi
    > akcjami zrobić 60-latek aby poczuć że wziął udział w prywatyzacji i
    > coś ze wspólnego majątku dostał. Bardzo prosze o poważne odpowiedzi.
    >
    > Dziekuje i pozdrawiam
> [...]

    Te akcje mozna jak najbardziej odsprzedać, spisuje się wtedy umowę
    cywilno-prawną.
    Jednak druga strone transakcji musicie znaleźć na własną rękę.
    Akcje jak najbardziej uprawniają do dywidendy (jeśli taka jest
    placona), moga uprawniać także do brania udziału walnych
    zgromadzeniach i w glosowaniach, ale tu należaloby sprawdzic jeszcze
    co to za rodzaj akcji (bo mogą być bez prawa głosu itp...)

    Pzdr