    From: <r...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: akredytywa
    Date: Wed, 15 Nov 2006 19:39:13 +0100

    klient jest malo kumaty:))) jak sie moge domyslac to arab albo francuz -
    podpowiedz mi z ciekawosci co to za jełopek?

    a teraz do rzeczy
    20% cash in advance when the sellers bank receives L/C from bank of buyer, -
    customer musi zaplacic 20% z gory mozna powiedziec jako prepayment za to, ze
    twoj bank dostanie dokumenty od nabywcy... ale jakies to durne jest.
    powinno byc tak, ze to ty wystawiasz kwity do lc i jesli bank twojego
    klienta je zaakceptuje wowczas sam klient musi zaplacic ci kase te 20%; tak
    musi byc na logike, jesli jest inaczej musialbym spojrzec na cala LC

    80% at the presentation of the original documents-reszta platnosci zostanie
    wykonana przez nabywce tpowarow, jesli jego bank dostanie dokuemnty do LC
    wystawione przez ciebie i przez ciebie przekazane do twojego banku. Twoj
    bank je akceptuje, opiniuje wystawia list przewodni i wysyla do banku
    klienta.
    Jesli bank klienta te kwity zaakceptuje wowczas zgodnie z zapisem
    szczegolowym cm musi dokonac wplaty 80%

    nic innego jak francuki albo arabski jełop! czasami na cyprze takie durnie
    sie pojawiaja:))) widac z tego, ze cm nie rozumie w ogole tego instrumentu.
    I tak wplaca cala kase przez lc i tak... jesli cm ma jakiekolwiek
    watpliwosci to pewnie dlatego, ze pod lc zaciaga normalny kredyt i wowczas
    go rozumiem, ze nie chce rozbijac pozyczki i raz placic 20 a raz 80% bo
    bedzie miec wieksze koszty za obsluge. Zastanow sie nad tym, czy warto
    sprzedawac do cm, ktory nie kuma lc a jeszcze sie zadluza... pewnie warto,
    ale uwazaj, jak bedzie potem neocjowal warunki platnosci...

    Na warunkach producenta akredytywa ma byc otwarta na 80% kwoty, kiedy juz
    > bedzie otwarta wtedy klient placi 20% powiedzmy przelewem, no i te 80%
    > producent dostaje ... no wlasnie kiedy? i czy w ogole o to tu chodzi...
    i tak i nie... nie znam zapisow w lc i nie wiem jak ma przebiegac
    transakcja. Byc moze jest wlasnie tak, ze 20% jest prepayment... jesli jest
    tak jest to reszta jest jak napisalas. 80% sprzedawca dostaje po przekazaniu
    kwitow do banku klienta i po ich akceptacji.
    pamietaj: przy lc sa konieczne dwa banki; jeden ktory reprezentuje twoje
    interesy, drui klienta/nabywcy z tym, ze wlasciwie ich rola sprowadza sie do
    przekazywania kasy w formie przelewow przy spelnieniu okreslonych warunkow.