eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiautoryzacja bankuRe: autoryzacja banku
  • Data: 2016-05-19 00:29:58
    Temat: Re: autoryzacja banku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > Ale tu właśnie chodzi o kierunek komunikacji.
    > "hobby" jest do jakiegoś tam uwierzytelnienia się banku przed klientem,
    > a nie klienta przed bankiem.
    >
    > Zwykle bank nie dzwoni na przypadkowy numer, a taki, który od klienta
    > ma. To klient nie wie czy to co do niego dzwoni to bank czy coś innego.
    > W związku z tym, szansa, ze
    > a) bank zadzwoni pod niewłaściwy numer oraz
    > b) osoba z niewłaściwego numer zadzwni do właściwego klienta (skąd zna nowy
    > numer?) jest IMO dość mała.

    Nawet bardzo mała, a pomyłki w całości cyfrowej sieci telefonicznej
    praktycznie się nie zdażają. Numer też pewnie wybiera komputer.

    Natomiast istnieje IMHO spora szansa, że klient udostępni (świadomie lub
    nie) swój telefon innej, znanej mu osobie, i że ta osoba tym sposobem
    pozna hasło. Czy ta osoba zadzwoni na stary numer (gdy klient będzie
    miał już telefon), czy to będzie nowy numer, to chyba nie ma znaczenia
    (pomijając ew. pytanie klienta - skąd bank zna nowy numer).

    >> Ciekawe czemu nie można przysłać oferty (czy co to tam jest) mailem?
    > To jest chyba jeszce mniej bezpieczne, chyba, że bank stosuje jakieś
    > szyfrowanie + podpisywanie.

    Mail w systemie bankowym mniej bezpieczny? Nieco wątpię.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1