eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankibałagan w AliorBank po połączeniu operacyjnym z BPHRe: bałagan w AliorBank po połączeniu operacyjnym z BPH
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
    u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: bałagan w AliorBank po połączeniu operacyjnym z BPH
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <obcusk$1uad$1@gioia.aioe.org>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 28 Mar 2017 19:44:00 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <obcusk$1uad$1@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 62
    Message-ID: <58daa0e2$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.47.126
    X-Trace: 1490723042 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5141 83.7.47.126:63556
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:630210
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 28-03-17 o 08:12, janek z pola pisze:

    > Wczoraj - czyli w poniedziałek 27 marca - ludzie zgłaszali takie rzeczy:
    >
    > * niewydolna całkowicie infolinia - ale to jest problem wtórny, ponieważ są
    > ogromne problemy z bankowością internetową i klienci w takim przypadku
    > uderzają na infolinię - oblężenie do tego stopnia, że operatorzy telefonii
    > komórkowej wyrzucają komunikaty typu "Numer telefonu jest nieprawidłowy".
    >
    > * problemy z logowaniem do bankowości internetowej dla klientów BPH - tutaj
    > prawdopodobnie spora część problemów jest w tym, że ludzie próbują logować
    > się na stare numery CIF z BPH. Alior wydał nowe numery CIF w swoim systemie
    > i podawał je od kilku tygodni przy logowaniu do starego systemu BPH - nie
    > dało się tego przeoczyć. Ale wiadomo - ludzka masa jest głupia i nie czyta
    > tego typu komunikatów.

    Logujemy się starym numerem CIF i u mnie przynajmniej działa.
    >
    > * starzy klienci Alior zgłaszają częściowo że przestały im działać hasła,
    > możliwe że napierający klienci BPH próbując swoich starych loginów blokują
    > starym klientom bankowość elektroniczną w przypadku gdy w Alior pod tym
    > numerem CIF jest jakiś inny klient - czy to w ogóle możliwe?

    Wydaje mi się, że różna jest długość tych numerów. W BPH miałem 6
    cyfrowy, a w ALIOR mam 8 cyfr. Ale loguję siec cały czas tym
    sześciocyfrowym i działa. Tylko hasło trzeba było zmienić.
    >
    > * klienci którzy byli i w Alior i w BPH zgłaszają - tacy co im się uda już
    > zalogować, że potracili dostęp przez internet do produktów ze starego Aliora
    > i widzą tylko produkty przeniesione z BPH.
    >
    > * są głosy, że Alior przeniósł zlecenia stałe i przelewy zdefiniowane nie
    > według najnowszego stanu, ale np. takie sprzed kilku miesięcy - na profilu
    > FB bank się do tego przyznał - to jest totalna żenada.

    Sprawdziłem przed chwilą, ale wygląda całkiem normalnie.
    >
    > * część osób z BPH zgłasza, że nie mogą płacić kartami płatniczymi - nie
    > wiem ile w tym prawdy, ale w sumie dlaczego mieliby nie móc?

    Moje działają.
    >
    > * są głosy, że w Alior nie widać historii dla rachunków przeniesionych z
    > BPH, a tymczasem na planszach informacyjnych Alior zapewniał, że przeniesie
    > historię z ostatnich 15 miesięcy.

    Nie ma tego w historii, ale jest w zakładce wyciągi.

    > Czy ktoś może wie, co się tam naprawdę wydarzyło?

    Wygląda na to, że to w miarę normalnie działa.
    >
    > Wydaje mi się bardzo nieprawdopodobne, żeby wessane dodatkowych 500 tysięcy
    > kont osobistych od istniejących - powiedzmy - 2 czy 3 milionów mogło
    > spowodować tak ogromne problemy wydajnościowe w całym systemie.
    >
    > Dlaczego mam wrażenie, że przy okazji migracji klientów BPH, AliorBank
    > dodatkowo wymienił jakiś klocek w infrastrukturze - np. coś związanego z
    > przechowywaniem historii albo jakąś bazę danych czegoś innego?
    >
    Ale Ty masz problemy, czy słyszałeś o nich? Bo u mnie to jakoś normalnie
    działa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1