  • Data: 2004-08-12 14:11:39
    Temat: Re: bank a sp. z o.o. w organizacji
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik woy napisał:

> [...]
    > papierów można rachunek otworzyć i prowadzić. Tylko co zrobić w takiej
    > sytuacji, gdy np. okaże się, że sąd odmówi rejestracji, bo z jakiegoś
    > powodu obecny zarząd został powołany nieprawnie i raptem prawnym
    > zarządem jest zarząd poprzedni? Który pierwsze co zrobi, to
    > zakwestionuje decyzje finansowe swego nieprawnego następcy? Jest winny,
    > bank może dochodzić strat od członków tego odwołanego zarządu (ha, ha,
    > ha). Wbrew pozorom jest to sytuacja z życia wzięta, a opinie, które tu
    > przytoczyłem, pochodzą od bankowych prawników. Czyli owszem można, tylko

    Hmmm, a skad poprzedni zarzad w dopiero co powolanej spolce?

    A tak swoja droga. Firma dziala i jest w KRSie. Wszelkie kwity maja
    waznosc 3 miesiace chyba. Zmienia sie zarzad, a stary ze sarymi (ale
    mlodszymi niz 3 miesiace) kwitami hula. W sumie tutaj problem dla banku
    jest wiekszy niz w przypadku spolki w organizacji, ktora z reguly nie
    dziala normalnie (zdaje sie, ze USy maja tutaj "zdanie odrebne" i wiedza
    swoje, czyli de facto spolka w organizacji nie moze prowadzic
    dzialanosci gospodarczej).

    > Nie przeczę, że banki mogą mieć specjalny produkt pt. rachunek dla
    > spólki w organizacji. Produkt obwarowany ekstra procedurami,
    > zobowiązaniami i gwarancjami. I odpowiednio droższy. Ale standardowego
    > rachunku, tak z marszu, to się raczej nie założy, mimo że formalnego
    > zakazu nie ma.

    Bo banki gupie sa jak buty, bo dla nich zawsze przedsiebiorcy to pijaki
    i zlodzieje.

    > IMO wystarczyłoby, żeby gdzieś, w jakimś akcie prawnym, ktoś tylko
    > napisał, że konsekwencje zmian w spółce, nie potwierdzonych w KRS,
    > ponosi wobec osób i instytucji zewnętrznych wyłącznie dana spółka jako
    > podmiot (nie fizyczne osoby z zarządu), problemu by nie było.

    Nie, nie, nie. Dlaczego spolka ma odpowiadac za to, ze byly zarzad
    posluguje sie waznymi z punktu widzenia banku, ale nieaktualnymi z
    punktu widzenia firmy kwitami?

    Taka sytuacja jest mozliwa, ale tlko wtedy, gdy banki i instytucje beda
    mialy onlajnowy dostep do danych w KRSie, a firmy beda wprowadzaly
    zmiany wypelniajac odpowiednie formularze przez internet. Tylko wtedy
    bedzie w KRSie zawsze aktualna informacja (a jesli firma jej nie
    zaktualizuje, to sama jest sobie winna). Nawet o zlozonych wnioskach, co
    jest tutaj bardzo istotne. Ale o tym to mozemy zapomniec na kolejne 5
    lat przynajmniej.

    Bartol