    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bankomat ukradł pieniądze
    Date: Sat, 21 Oct 2006 14:33:03 -0500

    "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> wrote in message
    news:ehdr5s$lup$1@polsl.pl...

    > właśnie - całe sedno tego o co mi chodzi.

    No to zmień bank.

    > jest taka opcja, tylko potrzebuje banku który nie będzie pobierał
    > opłat za przelewy - ale może być stała opłata miesięczna - do 10PLN
    > No i będę miał przelewy zagraniczne przez net - również bez opłat.

    No to trzymaj dwa konta.

    > sie śmiej, kraść nie kradną ale babka raz zamknęła w kopercie 3000PLN a na
    > konto
    > wrzuciła 2000PLN... Wróciłem do banku, babka odnalazła koperte,
    > przeliczyła i mało
    > się pod ziemie nie zapadła... ale ciekawi mnie jak by to wyglądało gdyby
    > koperta
    > pojechała do oddziału z głownym sejfem...

    Nie wiem, jak to u ciebie wygląda, ale zanim coś podpiszę to sprawdzam co
    jest na wydruku.

    > ok, poprostu tego nie wiedziałem.
    > Jeżeli jeszcze bankomat ma zapisane ile banknotów wpadło i jaka była
    > kwota wypłaty, a wiadomo też jakie banknoty wydał, to ewentualnie
    > łatwo policzyć częsciowo niewydaną kwote.

    Nic się nie martw to jest tak zrobione, żeby było wiadomo komu oddać.
    Problemy pojawiają się wówczas, kiedy coś poszło nie tak, a tak się też
    zdarza.
    Trafia się, że jakiś banknot się zawinie i bankomat go nie wyda, a
    następnemu wyda jeden więcej ten zawinięty właśnie.
    Wówczas kasa w bankomacie się zgadza, poszkodowany jest, a szczęściarz nie
    zgłosi się na pewno.
    Bankowi wszystko gra, więc reklamacji nie uznaje. I ze strony banku trudno
    się dziwić,a klient idzie do prasy.
    Reszta zależy od polityki banku. Bank nie takie pieniędze traci na fraudach,
    więc dla świętego spokoju, o ile ma taką politykę, po prostu oddaje kasę i
    wrzuca to w koszty. On nie zbiednieje, a klient zadwolony.

    Tylko przy zerowej konkurencji w Polsce banki tego jeszcze robić nie muszą.