    From: "G W" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bitcoin - nowa internetowa waluta peer2peer
    Date: Wed, 25 May 2011 14:04:01 +0000 (UTC)
    <irh4ia$n0c$1@inews.gazeta.pl> <irh4o2$n0c$2@inews.gazeta.pl>
    <4ddca0c0$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@4...com>
    <irip28$nt8$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@4...com>
    <irisqc$80r$1@inews.gazeta.pl> <s...@p...org>
    <iriusk$f9u$1@inews.gazeta.pl>
    <t...@4...com>
    <irj04r$jk3$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@4...com>

    > Skasujesz? I Ty twierdzisz, że to ja teoretyzuję podczas gdy Ty
    > zakładasz, że jedna osoba jest w stanie zniszczyć 95 zasobów
    > pieniądza? :-)

    przekoloryzowałem na potrzebę przykładu :).

    > W rzeczywistości te 20M puścisz w obieg: kupisz sobie jacht, wypłacisz
    > część tego oprocentowania, żeby "piramidka" zadziałała itp.

    Wystarczy że wydam na dom z hipoteka w USA a nastepnie strace pracę i cena
    domu spadnie i bedę "underwater". Owszem 20 M wróci do systemu, a ja nadal
    bede wisiał komus te 20M + odsetki. Jesli nawet wyczaruje kasę na te 20M to
    i tak nijak odsetek nie wyczaruje bo własnie uderzyłem w limit.

    > Ale serio: bc może rzeczywiście jest pewną utopią, ale przecież
    > istnieje podobny serwis oparty o zgromadzone w skarbcach złoto (nie
    > znajdę teraz linku, chyba na którejś z brytyjskich wysp są te
    > skarbce). Tych pieniędzy przybywa tylko wtedy, jeśli złota przybywa -
    > czyli połączenie łatwości obrotu elektronicznego pieniądza i
    > stabilność kruszcowego (z dokładnością do zaufania emitenta,
    > oczywiście).

    Oczywiście sprawą kluczowa pozostaje zaufanie do emitenta :).
    george

    P.S. Chyba sie dogadaliśmy :).