  • Data: 2010-08-25 11:14:46
    Temat: Re: chipy w Polbanku
    Od: fiki <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Sie, 12:52, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Akurat. Zycie wielokrotnie weryfikowalo ta piekna teorie i niestety
    > zwykle nie bylo to z korzyscia dla klienta. Moze nieco lepiej jest
    > w USA, tam _pod_pewnymi_warunkami_ raz na jakis czas cos takiego moze
    > przejsc.
    podaj jakies konkrety. ja moge podac konkretna podstawe na przykladzie
    kart polbanku:
    http://polbank.pl/karty-kredytowe/download/regulamin
    -kart-kredytowych.pdf
    strona 7:
    "6. Bank ponosi pełną odpowiedzialność
    za Transakcje dokonane z użyciem utraconej Karty lub Minikarty Era
    PayPass do czasu zgłoszenia
    Bankowi jej utraty, z wyjątkiem Transakcji, do których doszło z winy
    Posiadacza lub Użytkownika,
    w szczególności, gdy nie dopełnił on obowiązków określonych w ust. 1
    powyżej lub w § 29 ust. 5."

    natomiast np dla kart mbanku autoryzowanych pinem:
    http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_wy
    dawania_i_uzywania_kart_kredytowych_w_mBanku.pdf
    "4. Wszelkie transakcje dokonane z u&yciem PIN traktowane sa przez
    mBank jako transakcje
    dokonane przez U&ytkownika karty."

> [...]
    > moze walczyc w sądzie, ale wtedy z podobna skutecznoscia niezaleznie od
    > tego, czy uzyto PINu czy tez nie.
    >
    > Chodzi o to, by fraudy sie nie zdazaly (PIN bardzo mocno zmniejsza
    > szanse na fraud), a jesli juz sie jakis zdazy, to by odpowiadal
    > sprzedawca. Sprzedawca odpowiada za fraudy skopiowanym paskiem, ale
    > tylko wtedy, gdy oryginalna karta miala procesor.
    >
    > A jesli ktos zgubi karte z procesorem oraz da sobie podejrzec itp. PIN -
    > no niestety, gotowke takze mozna zgubic. Karte mozna zastrzec, sa
    > jeszcze inne mozliwosci na ktore mozna troche liczyc.
    podejrzenie pinu w sklepie jest banalnie proste.
    > --
    > Krzysztof Halasa
    tak wiec banki wprowadzajac autoryzacje pinem przerzucily calkowicie
    odpowiedzialnosc na klienta. podejrzenie pinu np w supermarkecie jest
    banalne(dodatkowo monitoring etc.)