  • Data: 2005-01-28 15:00:44
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy kto? już to stosuje?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Jan 2005 10:23:26 +0100, "Miroo_news"
    <m...@R...o2.pl> wrote:

    >Widocznie te są "trefne". A są to chyba najbardziej popularne
    >terminale w Polsce. A jeśli się mechanizm drukujący popsuje
    >- terminal idzie do naprawy = koszty. Nie powiesz mi, że wydruk
    >w terminalu jest niepotrzebny.

    mylisz "terminal" w sensie POS do kart płatniczych z "terminalem" -
    urządzeniem pozwalającym czytać i zapisywać karty. Sam terminal kart
    chipowych nie jest awaryjny bardziej niż czytnik kart magnetycznych.
    Inaczej: terminal zapisujący informacje o zakupach na karcie klienta w
    ogóle _nie_ musi mieć drukarki.

    >Aaaa, było od razu mówić, że chodzi ci o konkursy. Gdzie tak robią,
    >że drukują od razu na kopii? I jak się to ma do przepisów?

    a jakieś zabraniają druku więcej niż jednego egzemplarza dla klienta?

    >No comment. Nie jestem dzieckiem, a drukarka właśnie stoi obok monitora.
    >Wiem do czego służy drukarka fiskalna.

    no to zupełnie nie rozumiem dlaczego kwestionowałeś fakt, że termiczna
    potrzebuje tylu przebiegów ile chce się mieć wydruków, a igłówka -
    nie.

    >Dasz mi zlecenie i odpowiednio zapłacisz? Sam napiszę.

    ile sobie program odczytujący kod PDF-417 z dostarczonej bitmapy?

    >O wymianie nie słyszałem (chyba, że chodzi o wymianę magnetycznych
    >na chipowe). Standardy są, ale czy są te dotyczące zapisu danych

    tak, o tę wymianę chodzi. Urządzenie do komunikacji z kartami
    bankowymi działa dokładnie tak samo jak z innymi kartami zgodnymi z
    ISO-7816

    >o zakupach?

    a zapis danych o zakupach w kodzie kreskowym jest zestandaryzowany?

    >No to w ogóle mała szansa, że paragon się do tego nada :)

    a karta może - więc chętniej zostanie wprowadzony system "karciany",
    bo można nie ponosząc kosztów dodatkoweg sprzętu "wycisnąć" z niego
    znacznie więcej.

    >Kryptografii? Jak? Na karcie nie ma zapisanego pinu. Nie ma też

    bardzo prosto:
    a) karta losuje klucz
    b) przy pomocy algorytmu symetrycznego i tego klucza szyfrujemy
    informacje o zakupach i zapisujemy je na kartę
    c) klucz pliku szyfrujemy kluczem publicznym klienta i zapisujemy go
    wraz z szyfrogramem

    Inne terminale nie mają możliwości odszyfrowania klucza szyfrowania
    pliku, a klient ma.

    >zaszyfrowanych danych. Jakbyś chciał taką wypasioną kartę z szyfrowaniem
    >asymetrycznym to nieźle za nią zapłacisz. W ogóle nie za bardzo

    50-100 zł. Ułamek ceny czytnika kodu kreskowego.

    >sobie wyobrażam zabezpieczenie tego.

    mam nadzieję, że poszerzyłem Twoją wiedzę

    >No i pamięć - na pewno będzie ograniczona. Jak jej nie zwolnisz,
    >(bo np terminal w domu zdechł) to nie zapiszą się dane o nowych
    >zakupach i będziesz miał "dziurę".

    kilkanaście KB spokojnie. A flash tanieje...

    >Nie zamierzam robić analizy :) ale mam inne zdanie.

    nie zamierzasz...

    >Tzn tak: jeśli chodzi TYLKO o zapis danych o zakupach
    >to twój pomysł z kartami to moim zdaniem czołg na muchę :)
    >Mój pomysł to zwykła packa. Czołg może mieć inne
    >zastosowania, packa nie bardzo. Ale packa jest tańsza.

    ... ale twierdzisz, że jest taniej.
    No cóż, na tym więc poprzestańmy ;-)

    --
    Jarek Andrzejewski