  • Data: 2011-01-07 16:27:29
    Temat: Re: co daje nam OFE?
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz się. Wiem jak jest obliczana inflacja, koszyk dóbr GUS itp.
    > Tobie się myli denominacja z inflacją. Za 1 grosz urealniony do cen
    > PRL coś byś kupił. Nawet dziś za 1 grosz w cenach 2010 kupisz u mnie
    > 1,5 litra wody ze ściekami. Musisz sobie policzyć procent składany
    > inflacji.

    1 grosz z przed denominacji był podany tylko jako przykład. Zadna
    ekspedientka nie sprzedała by ci towaru gdyby ci zabrakło przy kasie 100
    zł, nie wspominając o 500...

    Wystarczy policzyć ceny paliw płynnych, energii, czynszów, gazu,
    podstawowych produktów żywnościowych i leków z przed kilkunastu lat (nie
    sięgając do denominacji) by określić właściwy wskażnik wzrostu kosztów
    utrzymania - bo to jest wskaźnik istotny - a już szczególnie dla
    rencisty/emeryta, (którego nie dotyczy wzrost wskaźnika płac a tylko co
    najwyżej groszowa rewaloryzacja).

    Oficjalne wskaźniki inflacji mnie jako konsumenta, mogą co najwyżej
    informować o kreatywnej księgowości prowadzonej przez rządy.

    --
    Pozdrowienia!
    M.