eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankicrosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?Re: crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Subject: Re: crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez
    internet - co zrobić?
    Date: Fri, 03 Feb 2012 18:49:31 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 46
    Message-ID: <jgh6iq$sml$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <jggcgu$fum$1@usenet.news.interia.pl> <4f2bdc39$1@news.home.net.pl>
    <jggnov$nqt$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <4f2be771$1@news.home.net.pl>
    <jggqrs$p96$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <s...@p...org>
    <jggtq9$q4e$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <s...@p...org>
    NNTP-Posting-Host: dorsay.interkom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1328291226 29397 194.8.46.11 (3 Feb 2012 17:47:06 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Feb 2012 17:47:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
    Thunderbird/9.0.1
    In-Reply-To: <s...@p...org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:697745 pl.biznes.banki:566433
    [ ukryj nagłówki ]

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote on 2012-02-03_16:27
    > On 2012-02-03, witrak() <w...@h...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> Sugerowanie że duży potentat w branży IT jest firmą typu "pobieraczek"
    >>> i pozwala sobie na podobne zagrywki jest cokolwiek zabawne. Sorry,
    >>
    >> Wybacz, ale jesteś naiwny :-)
    >
    > Wybacz, ale może po prostu umiem czytać?

    Nie - i sprawa się teraz wyjaśniła. Nie wiem, na jakiej zasadzie
    wyinterpretowałeś sobie w dość dowolny sposób, że odwołanie do
    pobieraczka dotyczy sposobu reagowania (na mniej lub bardziej
    uzasadnione reklamacje), podczas gdy chodzi o nie wymagającą
    "wydumywania" niczego, oczywistą metodę naciągania na zawarcie
    umowy na usługę.

    >
    >> Sam miałem tego typu zdarzenie z firmą podobnej wielkości
    >> (BulkRegister, jeden z większym rejestratorów domen na świecie).
    >> Nie było opcji do zaznaczenia, a pierwszy miesiąc usługa była darmo.
    >
    > Nie musi być opcji. Bardzo często w amerykańskich jest X-day trial
    > free i automatycznie się przedłuża podanym numerem karty.
    > Wszystko jasno opisane.

    Nie. Prawo amerykańskie dopuszcza jeszcze lepsze triki. Niemniej
    jednak z punktu widzenia europejskiego są to praktyki rzadko
    spotykane u uczciwych dostawców usług. Fakt, że przygotowywane
    regulacje unijne mają definitywnie to wytępić, jasno świadczy o
    tym, że nie jest to coś, co jest akceptowane.

    >
    >> Oczywiście to duża firma, więc jak tylko oprotestowałem
    >> ściągnięcie kasy, to natychmiast bez dyskusji zwrócili.
    >
    > Czyli jednak nie jak pobieraczek. CBDU.

    Przeciwnie. Praktyka łapania klienta którą wykorzystuje
    pobieraczek. Tyle, że oryginalna - bo z Hameryki się wywodzi, a
    pobieraczek ją tylko skopiował. A że firma duża, to wie jak się
    zachować, gdy ją ktoś przyłapie z ręką w jego kieszeni.

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1