eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankicwaniactwo Toyota BankRe: cwaniactwo Toyota Bank
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.pro
    xad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 21 Jul 2013 12:34:03 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130620
    Thunderbird/17.0.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    References: <51e57e03$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <51e6fd57$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <51e71340$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <51e86c75$0$1466$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <51eb0d45$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <51eb20e8$0$1220$65785112@news.neostrada.pl> <8...@a...kjonca>
    In-Reply-To: <8...@a...kjonca>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <51ebb918$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.189.250.138
    X-Trace: 1374402840 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1459 79.189.250.138:23077
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:594216
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-07-21 07:20, Kamil Jońca wrote:
    >> A dlaczego akurat tak? I co z powiadomieniem papierowym? Też skuteczne
    >> dopiero po przeczytaniu? ;-)
    > O ile dobrze pamiętam to tak. Ściślej po doręczeniu.

    A jeszcze ściślej mówiąc to po umożliwieniu zapoznania się z treścią
    (art. 61 §1 KC) czyli doręczeniu (niekoniecznie adresatowi), podwójnym
    awizowaniu, etc

    BTW art. 61 §2 KC specyfikuje to dla oświadczeń woli w postaci
    elektronicznej.

    Tak więc i Bank zrobił to dokładnie tak jak tam jest napisane i na co
    się zresztą zgodził wątktwórca podpisując kwity przy otwieraniu rachunku.

    > Więc tu odpowiednikiem byłoby może nie "przeczytanie" ale "otwarcie"
    > wiadomości w systemie transakcyjnym.

    No właśnie nie. Wystarczy umożliwić otwarcie/przeczytanie

    > Dobrze miał (ma?) to rozwiązane półbank - po zalogowaniu pojawiała się
    > wiadomość. Nie przeszedłeś dalej do systemu transakcyjnego, jeśli nie
    > zaznaczyłeś, że ją (nie pamiętam) przeczytaleś albo zaakceptowałeś.

    No tak. Tylko to nie zabezpieczyłoby wątkotwórcy przed opisaną sytuacją.
    Bo on po prostu "zapomniał" o rachunku.

    Zresztą zawsze można się tłumaczyć "kliknąłem ale nie czytałem bo
    myślałem, że to nic ważnego" ;-)

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1