eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankicwaniactwo Toyota Bank › Re: cwaniactwo Toyota Bank
  • Data: 2013-07-21 12:34:03
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2013-07-21 07:20, Kamil Jońca wrote:
    >> A dlaczego akurat tak? I co z powiadomieniem papierowym? Też skuteczne
    >> dopiero po przeczytaniu? ;-)
    > O ile dobrze pamiętam to tak. Ściślej po doręczeniu.

    A jeszcze ściślej mówiąc to po umożliwieniu zapoznania się z treścią
    (art. 61 §1 KC) czyli doręczeniu (niekoniecznie adresatowi), podwójnym
    awizowaniu, etc

    BTW art. 61 §2 KC specyfikuje to dla oświadczeń woli w postaci
    elektronicznej.

    Tak więc i Bank zrobił to dokładnie tak jak tam jest napisane i na co
    się zresztą zgodził wątktwórca podpisując kwity przy otwieraniu rachunku.

    > Więc tu odpowiednikiem byłoby może nie "przeczytanie" ale "otwarcie"
    > wiadomości w systemie transakcyjnym.

    No właśnie nie. Wystarczy umożliwić otwarcie/przeczytanie

    > Dobrze miał (ma?) to rozwiązane półbank - po zalogowaniu pojawiała się
    > wiadomość. Nie przeszedłeś dalej do systemu transakcyjnego, jeśli nie
    > zaznaczyłeś, że ją (nie pamiętam) przeczytaleś albo zaakceptowałeś.

    No tak. Tylko to nie zabezpieczyłoby wątkotwórcy przed opisaną sytuacją.
    Bo on po prostu "zapomniał" o rachunku.

    Zresztą zawsze można się tłumaczyć "kliknąłem ale nie czytałem bo
    myślałem, że to nic ważnego" ;-)

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1