  • Data: 2010-01-27 20:25:24
    Temat: Re: czy karta jest na podpis
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 06:52:17 -0800 (PST), BK napisał(a):

    > Co dowodzi jednego, ze karta z czpiem moze byc i na podpis, i na pin.
    > Karta bez czipa takze moze byc na podpis i takze moze byc na PIN.
    >
    > Kwestia wyposazenia karty w czip nie wplywa wiec na kwestie
    > autoryzacji pinem lub podpisem.

    Wpływa zdecydowanie - masz jak byk napisane powyżej. Karta bezchipowa nie
    wymaga podania PINu, o ile terminaj nie jest pin-only.

    > Co sie zas tyczy mechanizmu zmiany autoryzacji z podpisu na pin wynika
    > on glownie z faktu, ze przy posie, zwlaszcza wobec np. kolejki przy
    > kasie w markecie kasjer moze nie odebrac podpisu/zignorowac
    > niezgodnosc podpisu ect. Nie da sie "niepobrac" pinu lub zignorowac
    > jego bledne wprowadzenie. Kolejna rzecz, ze pin ze wzgledu
    > bezpieczenstwa mozna zmieniac - podpis juz srednio :) Jedyne "przeciw"
    > pinom jakie znam to kwestia, ze ktos moze go podpatrzec - ale wrazamy
    > do punktu wyzej - jak ktos chce moze sobie pin zmieniac i co 24h :)

    I mam sobie utrudniać życie tylko po to, by bank mógł się łatwiej wykręcić
    od odpowiedzialności? Dziękuję, wolę kartę bez chipa :>
    Różnica polega na tym, że o ile w przypadku autoryzacji podpisem bank może
    zrzucić odpowiedzialność na sklep stwierdzając niezgodność podpisu - o tyle
    jeśli PIN się zgadza to winą można obarczyć tylko klienta... i to właśnie
    robią bo nie udowodnisz że nie przekazałeś komuś pinu :-/

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944