  • Data: 2010-01-27 21:24:00
    Temat: Re: czy karta jest na podpis
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Sty, 21:25, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > I mam sobie utrudniać życie tylko po to, by bank mógł się łatwiej wykręcić
    > od odpowiedzialności? Dziękuję, wolę kartę bez chipa :>
    > Różnica polega na tym, że o ile w przypadku autoryzacji podpisem bank może
    > zrzucić odpowiedzialność na sklep stwierdzając niezgodność podpisu - o tyle
    > jeśli PIN się zgadza to winą można obarczyć tylko klienta... i to właśnie
    > robią bo nie udowodnisz że nie przekazałeś komuś pinu :-/

    Ale to nie Ty masz udowodnic, ze nie przekazales komus pinu. Jesli
    ktos chce wykrecic sie od odpowiedzialnosci [bo co do zasady
    transakcja oszukancza obciaza bank badz ubezpieczyciela] to ten ktos
    musi Ci udowpodnic, ze naruszyles zasady bezpiecznestwa i ujawniles
    PIN. I moim zdaniem nikt sobie nie powinien wmowic, ze jest inaczej.

    To raz.

    A dwa, ze mniejwiecej taki sam jest % klientow uwaza, ze autoryzacja
    na PIN to "walek" bankow majacy na celu udreczenie klienta jak %
    klientow uwazajacych, ze autoryzacja na podpis to "walek" bankow.
    Zawsze znajdzie sie jednakowa grupa niezadowolonych z kazdego z tych
    rozwiazan. Jak dla mnie, z praktycznego punktu widzenia, jesli karta
    ma byc szybkim i sprawnym srodkiem placenia to w gre wchodzi tylko PIN
    i czesty off-line.