  • Data: 2010-07-25 09:01:09
    Temat: Re: czy lot do smoleńska 10.04.2010 był ubezpieczony?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> writes:

    > wszyscy experci w TV i gazetach i oficjalne potwierdzenie MON, że był to
    > lot wojskowy

    Wojskowy nie oznacza automatycznie, ze nie byl pasazerski.

    > i dowiezienie "ładunku" było zadaniem wojskowym, załoga była
    > złożona z etatowych żołnierzy, samolot na stanie jednostki wojskowej,

    To moim zdaniem nie powinno miec znaczenia.
    Inaczej by to wygladalo, gdyby to byl lot np. bojowy albo transport do
    Afganistanu.
    Domyslam sie, ze glownym zastosowaniem tamtego wylaczenia z
    ubezpieczenia maja byc loty malymi samolotami (nie bedace jednak
    "pasazerskimi"), np. loty szkoleniowe, wszystko co zwiazane
    z ultralekkimi itd. (mozna porownac statystyki wypadkow). Dodatkowo
    loty wojskowe inne niz pasazerskie. Trzeba tez spojrzec na przyczyne
    katastrofy, powyzsze sprawy (pomijajac ponizsza) na to nie wplywaja.

    > procedury lotu inne niż dla lotów tzw. cywilnych

    Teoretycznie, podobno nie. Ale to wydaje mi sie jedynym mozliwym punktem
    zaczepienia dla ubezpieczyciela - w praktyce procedury (albo raczej
    "procedury") byly rzeczywiscie zupelnie inne i mozliwe ze sąd moze sie
    z tym zgodzic. W gruncie rzeczy, gdyby procedury byly takie same jak
    w normalnym lotnictwie, katastrofy (a wiec i szkody) by nie bylo.
    --
    Krzysztof Halasa