  • Data: 2007-06-29 15:32:00
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Morph <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Cze, 15:36, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Uważam, że umów należy dotrzymywać.

    Idąc tym tokiem myślenia, jeżeli byłby na drzwiach napis "Dowóz do
    klienta" i nie byłoby tam podanej ceny to uznałbyś że transport jest
    gratis :)

    A teraz tak troszkę z innej beczki, załóżmy że karta kredytowa to
    waluta obca KK, którą sprzedawca aby spieniężyć musi wymienić na
    złotówki PLN.
    Wartość zakupionego towaru powiedzmy 100zł.
    Klient chce płacić walutą obcą KK, aktualny kurs sprzedaży w banku
    wynosi 1zł za 1KK, kurs skupu 1zł za 1,1kk (bank musi zarobić)
    Pytanie, po którym kursie sprzedawca policzy towar ? :)
    Policzy po tym aby dostać swoje 100zł za towar i tylko wtedy sie to
    zgadza z cenami wywieszonymi w sklepie, bo dlaczego miałby sprzedawać
    taniej.
    (Oczywiście obca waluta to trochę inna sprawa niż karta kredytowa, ale
    chodzi o przesłanie)

    A jeszcze inna sprawa, powiedzmy że klient bierze w sklepie towar na
    przelew 14 dni. Powinien za towar przelać kwotę 100zł czy może 100zł
    pomniejszone o koszty przelewu ?

    To że w większości sklepów praktyki doliczania prowizji za płatność
    kartą nie są stosowane, oznacza że mamy w większości porządnych
    przedsiębiorców ale nie oznacza to że jest to zakazane.

    Michał Michno