    From: Morph <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy to jest legalne
    Date: Fri, 29 Jun 2007 17:45:20 -0000

    On 29 Cze, 18:43, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie ma chyba wielkiego sensu chodzic "innymi" tokami myslenia,
    > wystarczy ze naklejenie naklejek + napisanie ceny na towarze jest
    > traktowane jako oferta przez rozne PIHy i inne UOKIKi. Generalnie
    > to powinno interesowac sprzedawcow, a nie ranking opinii w sieci.

    Przyjmowanie "płatności kartą kredytową" sprzedawca może uznać za
    usługę, za którą się płaci i która jest na paragonie jako odrębna
    pozycja.

    A tak znowu z innej beczki to pamiętam jak byłem w pradze w
    restauracji na paragonie miałem pozycję napiwek dla kelnera, choć go
    wcale nie zamawiałem :)

    > Widziales kiedys taka oferte bez podanego kursu albo sposobu jego
    > uzyskania? Bo ja sobie nie przypominam. Ale gdyby taka byla,
    > nalezaloby wezwac sprzedawce do uzupelnienia oferty. W przypadku
    > oferty z KK niczego nie brakuje.

    nie za bardzo rozumiem, tzn. że na towarze powinna widnieć cena w
    każdej obcej walucie ?

    > Nie wiem o jakich kosztach piszesz, ale z pewnoscia klienta nie
    > interesuja koszty przyjecia przelewu przez bank sprzedawcy.

    Mówię o kosztach po stronie klienta, robisz przelew z mbanku, płacisz
    0,5zł za przelew. Czyli odliczasz od 100zł te 50gr i płacisz
    sprzedawcy 99,50zł, bo przecież jak twierdzisz reszta Cie nie
    obchodzi?
    Bo niby skoro sprzedawca zaoferował Ci towar po danej cenie i oferuje
    usługę "płatne przelewem", to tyle masz zapłacić, bez ponoszenia
    żadnych dodatkowych kosztów 100zł, niezależnie od formy płatności :)

    Pozdrawiam
    Michał Michno