    From: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy to jest legalne
    Date: Sat, 30 Jun 2007 18:27:50 +0200
    <u...@n...lechistan.com>
    <f63kcf$q6f$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <7ve6yv0zdspt$.18vr9eglm79np.dlg@40tude.net>
    <f63mf0$ra2$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <1i1o879unhlag$.4d51nepperxx.dlg@40tude.net>
    <f63oe4$sch$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <m...@m...localdomain>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Oczywiscie moga byc jakies specyficzne przypadki (podobno w sklepach
    > komputerowych marze sa male), wtedy po prostu sklep nie akceptuje
    > kart, albo wywiesza obok naklejek dokladna informacje o warunkach
    > zaplaty.
    >
    > Proste, nie?

    Ale przecież od początku dyskusji o to idzie. Ja nie neguje i też
    uważam, że zasady powinny być jasno określone, tak żeby kupujący przed
    wejściem do sklepu albo chociaż przy kasie widział jasno czarno na
    białym. Tak jak prędzej napisałem spotkałem się już w kilku sklepach z
    odpowiedzią na moje pytanie czy można płacić kartą? "Nie bo się nam nie
    opłaca" i po prostu nie biorą terminala. Jak widać są też tacy, którzy
    biorą go tylko po to żeby sobie dodatkowej roboty i kłopotów dołożyć.

    Nie oszukujmy się bezapelacyjną podstawą jest aktualnie gotówka coś jak
    Windows wśród systemów na desktop - owszem są inne MacOS (karty), Linux
    (przelewy), Solaris/*BSD (czeki), ale to jest nisza, która jeżeli
    sięgnie wyniku kilku lub raczej kilkunastu % będzie dopiero coś znaczyć
    i wtedy będzie mogła zacząć stawiać warunki ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski