  • Data: 2007-08-05 18:35:14
    Temat: Re: debetowa gold - gdzie?
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > VE ma taka wade, ze nie dziala w zelazkach,

    Miałem kiedyś kartę wypukłą, było to dawno, w trakcie jej ważności w
    żelazku użyłem jej 3 razy: raz w Warsie (nie wiem, może teraz mają tam
    już POSy GSM, skoro na sprzedaż biletów w IC są POSy GSM), drugi raz w
    jakimś sklepie komputerowym a trzeci w restauracji i jestem pewien że w
    obu miejscach mają już POSy elektroniczne. Więc po co komu karta
    wypukła? Zrezygnowałem, używam wyłącznie płaskich, i mniej się muszę
    martwić że ktoś coś ściągnie bez autoryzacji.

    > i w niektorych innych
    > sytuacjach. Czesc z nich nie dostaje takze autoryzacji innej niz
    > "z paska".

    To akurat jest zaleta a nie wada, bo sytuacje w których to by ułatwiło
    życie zdarzają się znikomo rzadko za to takiej karty trzeba bardziej
    pilnować bo ktoś ją kradnąc może nastukać transakcji, jasne że są
    reklamacje, ale to jest kłopot, a ja nie lubię kłopotów, ja najchętniej
    widziałbym taką kartę gdzie odpowiedzialnośc za transakcje jest
    wyłącznie użytkownika, nie ma reklamacji za nieautoryzowane transakcje,
    ale za to transkacje są wyłącznie czip&PIN a tam gdzie nie obsługuje
    czipa to płaciłbym gotówką.

    Potencjalne składanie reklamacji to jest potencjalny kłopot, jak mam
    mieć taką perspektywę to wolę płacić gotówką.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/