  • Data: 2002-02-13 10:52:19
    Temat: Re: dlaczego %lokaty $ < inflacja $
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    grzes wrote:

    > czesc
    > albo mi sie cos pochrzanilo, albo czegosc nie rozumiem: dlaczego
    > oprocentowanie lokat dolarowych ( 12 miesiecy - srednio okolo 1.4% )
    > jest nizsze niz inflacja dolara ( 2000 - 3.4%, 2001 - 2.8% ). a te
    > 1.4% trzeba jeszcze obelkowac!

    Bo banki też chcą zarobić - a póki nikt nie daje lepiej, mogą mieć to
    w nosie.

    > na zdrowy rozum nie oplaca sie
    > trzymac $ w banku.

    No, mimo wszystko 1.4% jest lepsze od 0% (skarpetka).

    > i sedno mojego problemu: gdzie oprocz lokat
    > zlotowych umiescic kase aby zmniejszyc ryzyko inwestycji ( np.krach
    > zlotowki, czy calej naszej wspanialej gospodarki )?

    No, lokata złotowa przed krachem naszej gospodarki obroni Cię równie
    dobrze, jak lokaty na PRL-owskich książeczkach oszczędnościowych
    obroniły przed podobnym zjawiskiem w ówczesnych czasach.

    Teraz niestety ogólnie nie jest dobry czas na inwestowanie :-(