  • Data: 2012-03-13 12:41:09
    Temat: Re: do Totusa
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sys29 wrote:

    > Gierek
    > które
    > Niestety
    > wypływa
    > przez
    >>

    > W tym, co tu napisałeś jest IMHO dużo prawdy, ale ja na to patrzę tak:
    > wszystkie religie prowadzą indoktrynację od kolebki. To jedyny sposób
    > na ich przetrwanie. Ludzki mózg jest niezwykle podatny na urojenia, a
    > te wszystkie religijne bajki to zwykłe memy i mempleksy. Jest cała masa
    > "kapłanów", którzy doskonale o tym wiedzą i to wykorzystują. Taki mają
> [...]
    Dla mnie to jest bardzo proste. Religia, jakakolwiek religia, oparta jest na
    wierze, czyli zwalnia z myślenia i odpowiedzialności. Dana grupa wierzących
    wybiera sobie, tak czy inaczej, wąską grupę z pośród siebie, której zadaniem
    jest myślenie i przedstawianie dogmatów, w które reszta wierzy. Ci kapłani
    maja powiedzieć co jest dobre i co jest złe wyznaczać co jest sprawiedliwe,
    a co nie. Reszcie pozostaje praca na rzecz kapłanów i wiara. Od zawsze tak
    było, że ludzie nie radzili sobie ze świadomością braku wiedzy czyli z
    niemożliwością prostego wytłumaczenia obserwowanego świata. W to miejsce
    wchodziła wiara. Nie wiemy skąd się wziął nasz wszechświat i skąd my w nim
    jesteśmy. To uczucie jest nie do wytrzymania. A tu wiara ma rozwiązanie
    proste. Co się dzieje ze świadomością po śmierci? Myśl, że nic się nie
    dzieje jak z kompostem jest nie do zaakceptowania. Wiara daje receptę. Na to
    nakłada się spostrzeżenie kapłanów, że ludźmi da się prosto manipulować dla
    własnej korzyści. Więc to robią. Ta cecha jest jednak wspólna dla całego
    gatunku. Jak się znajdzie jeleń to zawsze trzeba z tego skorzystać. Tak
    działa dobór naturalny i selekcja najlepszych egzemplarzy spośród gatunku.
    Słabszy zawsze niesie na barana silniejszego. Oczywiście w imię
    sprawiedliwości społecznej.