  • Data: 2012-03-13 12:45:58
    Temat: Re: do Totusa
    Od: " " <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W tym, co tu napisałeś jest IMHO dużo prawdy, ale ja na to patrzę tak:
    > wszystkie religie prowadzą indoktrynację od kolebki. To jedyny sposób
    > na ich przetrwanie. Ludzki mózg jest niezwykle podatny na urojenia, a
    > te wszystkie religijne bajki to zwykłe memy i mempleksy. Jest cała masa
    > "kapłanów", którzy doskonale o tym wiedzą i to wykorzystują. Taki mają
    > sposób na życie.
    Na szczęście rozwój nauki powoli demaskuje nonsensy.
    > Piszę "powoli", bo niestety większość ludzi nie śledzi doniesień ze
    > świata nauki i nie konfrontuje ich z opisem rzeczywistości zawartym
    > w różnych świętych księgach. Myślę, że nauka jednak wyzwoli ludzi
    > z urojeń, a kluczowym momentem będzie odkrycie jakiegokolwiek życia
    > ( choćby bakterii ), które wyewoluowało poza Ziemią.

    To podobne spojrzenie do mojego. Zawęziłem tylko indoktrynację do strachu, bo
    to tak naprawdę podstawa tejże. Co do reszty, to jeżeli nie zwalczy się w
    ludziach strachu, to te szpece zasymilują nawet życie pozaziemskie i niestety
    to nie będzie żaden punkt zwrotny. W końcu memy mają to do siebie. Z innej
    strony "strach się bać" takiego świata. Ludzkość pozbawiona zła dla której nie
    jest potzrebny bat religijny to utopia.