  • 141. Data: 2012-03-19 17:16:01
    Temat: Re: do Totusa
    Od: "Jan Werbinski" <j...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):
    > tym, że naukowcy nie wiedzą, a biblia wie.

    Naukowcy wymyślili nowoczesne metody diagnostyczne jak rezonans magnetyczny
    czy usg, komunikację elektroniczną, samochody.
    Co z rzeczy o porównywalnym znaczeniu dla ludzi wie biblia? W jaki sposób
    zmienia jakość ludzkiego życia?

    --
    Jan Werbiński

  • 142. Data: 2012-03-19 23:34:47
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    Jan Werbinski <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy usg, komunikację elektroniczną, samochody.
    > Co z rzeczy o porównywalnym znaczeniu dla ludzi wie biblia? W jaki sposób

    Nawymieniałeś wynalazków, ale jakich naukowców masz na myśli? Bo z wyjątkiem
    samochodu ( chyba, że ta historia jest prawdziwa:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_electric_car

    , to pasuje mi tylko on.

    No to spytajmy Wikianswers: :)

    http://wiki.answers.com/Q/Did_Nikola_Tesla_believe_i
    n_god

    odpowiedź:
    "When he had a question nobody could answers, he would seek in the Bible for
    the answer. It always worked for him."

    pozdrawiam
    kc

  • 143. Data: 2012-03-20 08:28:57
    Od: "Jan Werbinski" <j...@g...pl>

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > A ....tam bujasz.
    > Zresztą póki co to Natanek na dzień dzisiejszy jest wykluczony z kurii bo
    > powiedział na kazaniu, że dostał objawienie o tym jak to Życiński smaży
    się
    > w piekle za swoje grzechy (SB-ek w sutannie), tak że znajdź sobie jakiegoś
    > innego kaznodzieję "z czystymi papierami"...

    Natanek to jest tak jakby góra lodowa, którą mieliśmy okazję obejrzeć także
    pod wodą. Pozostałe góry widzisz tylko nad wodą.

    --
    Jan Werbiński

  • 144. Data: 2012-03-20 08:30:38
    Od: "Jan Werbinski" <j...@g...pl>

    > Ja tam myślałem, że ateista - człowiek oświecony - nie wierzy w jakies tam
    > niepotwierdzone naukowo i eksperymentalnie "sumienia" czy tam inne
    zabobony

    Zasady moralno etyczne w przypadku niewierzących są na wyższym poziomie niż
    u ludzi religijnych. Wynikają one z osobistej etyki i własnych zasad, a nie
    strachu przed piekłem i diabłami.

    --
    Jan Werbiński

  • 145. Data: 2012-03-20 08:31:55
    Od: "Jan Werbinski" <j...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    n_god

    > odpowiedź:
    > "When he had a question nobody could answers, he would seek in the Bible

    Nie wiem czy się zorientowałeś, ale zupełnie nie odpowiedziałeś na moje
    pytanie.

    --
    Jan Werbiński

  • 146. Data: 2012-03-20 08:48:29
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    >Wynikają one z osobistej etyki i własnych zasad,

    Powiem ci, że w tym waszym ateiźmie przede wszystkim tego najbardziej się
    obawiam - odejściem od zasad dekalogu i kierowaniem się WŁASNYMI ZASADAMI

    Towarzystwo Thule
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Towarzystwo_Thule

    "[...] Niektórzy antysemici byli przekonani, że potężny wpływ Żydów w
    niemieckim życiu publicznym można było zrozumieć tylko jako skutek rozległej
    i tajnej konspiracji żydowskiej. Zakładano, że taką konspirację mogła
    najlepiej zwalczać podobna organizacja antysemicka [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 147. Data: 2012-03-20 10:51:31
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    > Powiem ci, że w tym waszym ateiźmie przede wszystkim tego najbardziej się
    > obawiam - odejściem od zasad dekalogu i kierowaniem się WŁASNYMI ZASADAMI

    Endriu, wszystko rozbija się o dwa "aspekty sprawy".
    Po pierwsze ważne jest jakie konkretnie są te własne zasady moralne.
    Chrześcijanie wierzą w dekalog, a co z tego wynikało, to spójrz do historii
    kościoła. Rzezie, mordy, tortury, grabierze ... Prawa dekalogu stanowiły
    dla hierarchów tylko ideologiczną przykrywkę dla ich interesów. Podobnie
    jest z tzw. dogmatami - to tylko środki manipulacji. Dekalog nie miał i
    ciągle nie ma żadnego przełożenia na realne życie. Już Ci wcześcniej o tym
    pisałem ( np. przestępczość nie zależy od deklarowanej wiary ) - dekalog nie
    jest żadnym fundamentem moralności. Ateiści o tym wiedzą i w poszukiwaniu
    źródeł moralnego zachowania odwołują się do kalkulacji ( nie opłaca się
    mordować i kraść, bo można skończyć w pudle ) i sumienia, które kształtowane
    jest w dzieciństwie przez rodziców ( np. ja zawsze powtarzałem swojemu
    synowi - "nie zrób nikomu krzywdy, bo jak się wtedy będziesz czuł!?" ).
    Dlatego IMHO właśnie Jan W. ma rację, że przyzwoity ateista jest bardziej
    wiarygodny od przyzwoitego teisty, bo ateista opiera swoje zachowanie na
    wewnętrznych procedurach, a nie na wierze w jakąś wymyśloną metafizyczną
    karę.
    Po drugie przyzwoitym pozostaje człowiek, który nie narzuca się innym ze
    swoimi poglądami. Liberałowie powtarzają często - żyj jak chcesz, ale tak,
    abyś nie robił krzywdy innym. Żyj jak chcesz, ale nie wtrącaj się w życie
    innych ludzi. Szanuj ich wolność. Niestety wyznawcy różnych religii mają do
    tego stopnia zatrute umysły, że usiłują przekonać innych do swoich urojeń.
    Takie "apostolstwo" było w historii świata tylko źródłem nieszczęść. Dążenie
    do ujednolicenia myślenia ( jak dążenie do powszechnej równości i jedynej
    słuszności ) jest obrzydliwe dla każdego normalnego człowieka.

    Endriu, wierzenia to tylko narzucone stany umysłu. Gdybyś urodził się np.
    w Iranie, to broniłbyś z pewnością zupełnie innych "wartości".

    pozdr.
    sys29

  • 148. Data: 2012-04-07 12:03:07
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Ileż to ja się naooglądałem w tej pseudonaukowej telewizji idiotycznych
    > "faktów" w stylu jak to jak to Jezus miał żonę i dzieci i wogóle był
    > prawie zboczeńcem ....

    O proszę, a tu najnowsza wersja odnośnie Judasza, lansowana przez
    Walterowsko-Szymono-Chołownianą "Religię TV", w której to dominuje teza, że
    Judasz "nigdy nie zdradził Jezusa"....

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1bac20d23d
    11d43b.html

    Endriu