  • 31. Data: 2012-03-13 13:06:03
    Temat: Re: do Totusa
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    ichi <a...@d...gh> napisał(a):

    > A co to za problem przypisać to życie Bożej sprawczości? Na religię nie
    ma

    > rady innej jak zaprzestanie indoktrynacji/zastraszania dzieci.
    >
    > Pzdr,

    A właśnie, że jest tu problem !! Wszystkie religie są antropocentryczne.
    Np. wg nauki KK rozwój wszechświata był podporządkowany temu, aby na Ziemi
    pojawił się człowiek. To oczywisty nonsens, bo 100 mln lat temu można było
    sądzić, że finalnym wytworem ewolucji są dinozaury, a jeszcze wcześniej
    trylobity ... Nie bacząc nawet na ewolucję, która bardzo teologom
    namieszała ( wymyślili "inteligentny projekt" ) antropocentryzm jest
    po prostu niedorzeczny. Ktoś to kiedyś tak podsumował : 500 miliardów
    galaktyk, w każdej po 100 mld gwiazd, tryliony planet ... i wszystko po
    to, aby urządzić "Big Brother'a" w Izraelu... Odkrycie życia pozaziemskiego
    ugodzi w najważniejszy fundament wszystkich religii.

    pozdr.
    sys29

  • 32. Data: 2012-03-13 13:18:20
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > proste. Co się dzieje ze świadomością po śmierci? Myśl, że nic się nie
    > dzieje jak z kompostem jest nie do zaakceptowania. Wiara daje receptę. Na
    > nakłada się spostrzeżenie kapłanów, że ludźmi da się prosto manipulować
    dla
    > własnej korzyści. Więc to robią. Ta cecha jest jednak wspólna dla całego
    > gatunku. Jak się znajdzie jeleń to zawsze trzeba z tego skorzystać. Tak
    > działa dobór naturalny i selekcja najlepszych egzemplarzy spośród gatunku.
    > Słabszy zawsze niesie na barana silniejszego. Oczywiście w imię

    Zgadza się. Tak dokładnie jest i takie są właśnie prawa "matki natury" -
    okrutnej, bezdusznej i złośliwej burej suki.

    pozdr.
    sys29

  • 33. Data: 2012-03-13 13:18:31
    Od: "Jan Werbinski" <j...@g...pl>

    sys29 <s...@g...pl> napisał(a):
    > w różnych świętych księgach. Myślę, że nauka jednak wyzwoli ludzi
    > z urojeń, a kluczowym momentem będzie odkrycie jakiegokolwiek życia
    > ( choćby bakterii ), które wyewoluowało poza Ziemią.

    Kluczowy moment już nastąpił, a było nim ogłoszenie teorii ewolucji przez
    Darwina.

    --
    Jan Werbiński

  • 34. Data: 2012-03-13 13:20:31
    Od: " " <n...@g...pl>

    sys29 <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > to, aby urządzić "Big Brother'a" w Izraelu... Odkrycie życia pozaziemskiego
    > ugodzi w najważniejszy fundament wszystkich religii.

    Ewolucja godzi tylko w ciemnotę nie w religię. KK to ciemnota, zresztą celowo
    podsycana niemal od zarania. Inteligentne życie, nie koniecznie pozaziemskie
    może zachwiać fundamentami, ale z pewnością nie zniszczy. Jak nie zniszczyły
    dotychczasowe obalenia wyobrażeń co do świata i wszechświata. No i dobrze.
    Problem w tym aby zniwelować negatywne skutki oddziaływania różnych
    nawiedzonych. Nie dopuszczać aby pasożytowali no i nie szkodzili.

  • 35. Data: 2012-03-13 13:26:54
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    sys29 <s...@g...pl> napisał(a):

    ..choć żadnej sprawiedliwości w demokracji nie oczekuję. Na razie w tych
    warunkach dobrze sobie radzę. Jak przyjdzie pora, to wyemigruję ... chyba
    domyślasz się dokąd.

    Tak, masz rację - sprawiedliwość może zapanować tylko w ultraliberalnym raju
    czyli w...dyktaturze.
    Dyktatura jest bowiem jedyną realną alternatywą dla demokracji.
    Tak, domyślamy się że wybierasz się do mlekiem i miodem płynącego Singapuru
    gdzie panuje bogactwo, całkowita wolność, ekstremalnie niskie podatki i
    powszechne szczęście zamieszkujących ten kraj ludzi.
    Już tam czekają na Ciebie z ofertą świetnie płatnej pracy, willą i najnowszym
    modelem mercedesa :-)

  • 36. Data: 2012-03-13 13:30:52
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Jan Werbinski <j...@g...pl> napisał(a):

    > Kluczowy moment już nastąpił, a było nim ogłoszenie teorii ewolucji przez
    > Darwina.
    >
    > --
    > Jan Werbiński

    No tak ... w zasadzie masz rację, ale popatrz jak opornie świadomość
    ewolucji przebija się do ludzkich mózgownic. Pomimo, że nie jest to
    już żadna teoria, ale fakt naukowy, ogromna masa ludzi to kreacjoniści.

    pozdr.
    sys29

  • 37. Data: 2012-03-13 13:40:20
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    <n...@g...pl> napisał(a):

    > Ewolucja godzi tylko w ciemnotę nie w religię.

    Tu się nie zgodzę, bo nie znam żadnej współczesnej religii, która
    akceptowałaby ewolucję ( choć uczciwie się przyznam, że nie wiem jak
    jest w buddyzmie ).

    pozdr.
    sys29

  • 38. Data: 2012-03-13 13:45:03
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski wrote:

    > Kluczowy moment już nastąpił, a było nim ogłoszenie teorii ewolucji przez
    > Darwina.
    >
    > --
    > Jan Werbiński

    Teoria ewolucji to wielka ściema i próba Tuska przykrycia prawdziwych
    problemów. Zwykły PR POpaprańców.

  • 39. Data: 2012-03-13 13:50:12
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > ewolucji przebija się do ludzkich mózgownic. Pomimo, że nie jest to
    > już żadna teoria, ale fakt naukowy, ogromna masa ludzi to kreacjoniści.

    Co Wy chcecie mi powiedzieć? Że pochodzę od małpy? Że byłem czarny? Albo
    jeszcze gorzej. Żydem? JA jestem stworzenie Boże. Mam pióra husarskie u
    ramion. Moi dziadowie za narody ginęli. Klękajcie Narody.
    Z tego co piszecie to Wy pochodzicie od małpy i jeszcze z drzew nie
    zeszliście, a ja wam drabiny nie podam.

  • 40. Data: 2012-03-13 13:52:20
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > ewolucji przebija się do ludzkich mózgownic. Pomimo, że nie jest to
    > już żadna teoria, ale fakt naukowy, ogromna masa ludzi to kreacjoniści.

    Ten Wasz, jak mu tam, Darwin, to jakiś ćpun skończony od Palikota. On w
    "Nie" pisze te bzdury?