  • Data: 2008-06-17 19:25:14
    Temat: Re: [do grupowej wróżki] co z tymi cholernymi funduszami?
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    RobertS wrote:
    > a skad wiesz, ze akurat teraz potrzebuje kase? jezeli potrzebuje to umoczyl
    > i tyle, bo sprzedac musi,
    Patrz prosba autora watku obok.

    > w dlugim okresie akcje rosna - popatrz sobie na wykresy
    Cytujac klasyka - wyniki z przeszlosci nie gwarantuja osiagniecia
    podobnych wynikow w przyszlosci.

    > jednak akcje to nie FA - roznica jest zasadnicza
    jaka? jezeli wartosc akcji -> 0 i wartosc ju FA ->0 to dla mnie nie ma
    zadnej roznicy.

    > jezeli kupiles 10 ju to nadal masz 10 ju i tutaj nic sie nie zmienilo, ale
    > jezeli kupiles po 100
    > a sprzedales po 50 to straciles 50% aktywow
    A jesli nie sprzedalem tylko strategicznie kisze strate? Jak wycenilbys
    moje udzialy np. jako aport do spolki?

    > podejrzewam, ze nigdy w fundusze nie inwestowales, przepisujesz tutaj to co
    > przeczytales na innych grupach i tyle

    Nie mam obowiazku wyprowadzac Cie z bledu, za to mam swoje zdanie. Twoje
    zdanie brzmi jak zywcem przepisane z materialow marketingowych (na
    wykresach w przeslosci roslo to teraz tez bedzie roslo, jak nie
    sprzedasz to nie stracisz, w Expanderze takie gadki wstawiaja).

    Ja w swojej praktyce biore *pod uwage* opinie innych uczestnikow rynku
    (z mojej strony barykady) i sie tego nie wstydze. Nawyku ustawiania
    stopa na swoich inwestycjach nabralem m.in. na podstawie umoczonych
    inwestycji i porad bardziej doswiadczonych inwestorow.

    maly eksperyment:

    inwestujesz 1000 w FA
    FA spada o 50% -> masz 500.
    Musi wzrosnac o 100%, zebys mial wyjsciowy 1000.

    Ja z reguly zakladam stopa nie wiekszego niz 15-20% (na akcjach 10-15%),
    wiec trace max 20% i mam 800.

    FA rosnie o 25% i mam z powrotem swoj 1000.

    To Ty musisz lapac teraz dolki i gorki zeby nadrobic, mi wystarcza
    okresy stabilnych wzrostow.

    Moze masz za duzo forsy i lubisz narazac sie na straty. Albo masz
    psychiczna blokade i boisz sie wycofac srodki dopoki strata jest mala.

    pozdrawiam
    Wieslaw